allt du önskar kan du få?

Eller?? Nä, så är det inte, det är inte sant, det stämmer i alla fall inte för min del...
Jag fick mig en funderare idag, när jag kom hem, öppnade min mailbox och så... Arbetsförmedlingen erbjuder mig att gå en kurs som varar ett halvår, efter nyår. Men jag vet inte om jag kan gå, jag vet inte om jag kan få ledigt från jobbet för infoträffen. Och jag vet ju heller inte om jag får förlängt efter 22/12.

Och jag är ju fortfarande inskriven där, för att det ska gå lättare att få pengar, om jag eventuellt inte skulle få förlängt efter den 22:a då. Då får jag ju pengar från försäkringskassan. Och för att slippa extra pappersarbete så har vi gjort så.

Men nu är det precis som att de kräver av mig att jag ska gå på deras träffar, jag ska gå dit till honom trots att jag har ett jobb att gå till. För så länge jag är anmäld hos dem så ska jag följa deras kallelser... Jag trodde ju att man skulle prioritera sitt jobb, när man äntligen hade fått ett.  Men så är det tydligen inte. Jag ska visst ta ledigt, förlora en massa pengar, för att gå på möte hos min handläggare, och på infomöten.

Men anledningen till att kursen var så intressant var att man fick ta truckkort... (B). vet inte riktigt vad det innefattar, men det är ju användbart för någon som mig. Så det skulle jag inte ha något emot att ha. Men vi får väl se vad framtiden har att visa.


Jag publicerade gårdagens blogg idag, då jag inte lyckades med det igår, på grund av arbete med den här sidan.

Mer då?? Jo, jag har kommit på mig själv om att drömma mer och mer om framtiden... Och när jag drömmer om den så ser jag alltid en mycket liten människa.. ett barn... men det finns inte plats för ett barn nu, inte ekonomi heller. Eller det finns det om jag får jobba i ett år ungefär, så jag får upp min sjukpenningrundande inkomst... så jag får bra i föräldrapenning. Men samtidigt så är det lite väl tidigt att gå runt och ha sådana tankar i skallen.


Annars idag då?? Jag är poppis på jobbet.. det är visst trevligt att se mig och min blick varje morgon... jag ser så pigg och glad ut jämt... så det där med att jag är som en frisk vind på avdelningen kanske jag kan lägga till i mitt CV, för det tycks ju stämma väldigt bra. Men det är ju trevligt att folk tycker om mig iaf.

Har tagit hand om allt jag skulle ta hand om på jobbet idag, men det blir mycket att göra, men det är väl bra det, då hinns det inte med att kolla på klockan, och då går tiden fort dessutom, och det är ju himla bra. Är glad så länge jag slipper göra golv, för de är på tok för tunga för lilla mig, då kommer min rygg paja på minuten ungefär.

Erik har varit på Marieberg idag, och köpt mer julklappar åt mig, jag är nyfiken, jättenyfiken. Kan gå ut och kolla i förrådet... bara för att få lite att gissa på, men det är fult gjort. Å andra sidan skulle jag behöva dit för att kolla upp vad jag har kvar att slå in i papper.
Jag ska även köpa fler klappar till Erik, ett paket till Nea och så ska ju Leo få en klapp oxå, såklart.


Imorgon ska jag vara lat, då tänker jag äta mat på jobbet... orkar bara inte göra middag idag.
Har varit och handlat nyss, funderar på att ta tag i lite städning en stund... så jag får lite gjort här hemma. Så det lär väl betyda att jag inte har tid att sitta här.

//Linda, hjärtar min Erik

Provade att publicera denna blogg den 12/12, klockan 19, men utan framgång...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla trassligt det kan bli... Kan du inte "luska" lite då på nuvarande jobbet hur det ser ut för dej där så att du själv kan prioritera lite granna? *varmt lycka till*

2006-12-14 @ 22:18:16
Postat av: Malinbayard

Malin var det som kommenterade men namnet flög bort på vägen tydligen...

2006-12-14 @ 22:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0