Hemmafix

Tänkte skriva hemma pul först.. men det där blir ju lite fel, om en norrman skulle råka komma över denna blogg.. för pul på norska betyder nåt helt annat än vad vi svenskar använder ordet som.. där betyder det k****a. Men så fula ord skrivs inte i denna blogg.
Uppdaterade inte igår... alltså min fredag på jobbet. Den vart både tråkig och rolig på samma gång. Känns lite trist när hela avdelningen springer runt och lyssnar på önskeskivan i sina musikmuffar.,.. alltså såna där radiokåpor. Jag har inga, jag kan inte heller lyssna på radion i min mobil, för jag har tappat ena öronproppen till dem. Finns ju fler, men de är större, så de får jag inte in mina öron. Illa. Ville allra helst lyssna på rix med för den delen, och det får jag inte in där jag jobbar till allt elände. Men alla sprang iaf runt där och lyssnade på sin musik, sen drog de igång en allmän radio så att säga, men jag stog ju på stationen bakom, så jag hörde inget iaf... Så jag stog där, och hade astråkigt, kände mej allmänt småsur och hade tråkigt, för Erik jobbade på trucken på sitt jobb, så han kunde inte svara på mina sms. Så allt var bara pest och pina. Så jag jobbade i min takt, och fick en hel del paneler gjorda. Kom in en panel som vi inte gör så jätteofta. Ingen såg ut att kunna hjälpa mej, så jag tog fram ritningen och gjorde den själv. Behövde bara lite hjälp med att hitta ett par skruvar. Allt annat gjorde jag själv. Kände mej lite stolt över mej själv. Ingen där trodde att jag kunde läsa ritning... ha ha.. det ingick i min utbildning som CNC-operatör. Men så här i efterhand så känner jag att jag skulle vilja gå utbildningen igen. Saknar den där tiden med Birgitta, Jimmy och Sten. Vi hade så himla kul under den där tiden. De hjälpte mej med tiden jag hade när jag gick ifrån mitt ex.
Men framåt eftermiddagen vart det kul igen. Bråkade en hel del med farbror Arne, han kommer få gå på starka valiumtabletter resten av livet säger han, om jag ska jobba kvar där. Det finns tydligen ingen annan som har så mycket svar på tal som jag... han lyckas sällan få tyst på mej... Han kom en gång från andra sidan avdelningen och sa att det luktade illa... jag sa att han nog hade näsan för nära mun...
En annan, en Jörgen, en rolig prick det.. han tog på min mage.. han skulle väl kittla mej eller nåt, när jag sträckte mej efter nåt som låg i en blålåda på en ställning. Jag är ju inte så lång, så jag får ju ofta stå på tå och så... Jag sa bara: Du tar på stort du... jag fick till svar: hmm du har då svar på allt...
Senare så gick han å åt på en apelsin... och han skalar inte hela.. en sparar lite längst ner vid den dära knoppen, och så att säga suger i sig apelsinen.. jag sa lite i förbifarten: du suger...
Men frukost och lunch var roligast... folk har lika roligt åt mej som jag har åt att ge svar på tal åt Arne... de tycker det är rätt åt honom.. det var ju han som en gång började... och jag bara fortsätter...
Så trots att det vart tist där en stund framåt eftermiddagen så hade jag i stort sätt kul ändå. Men saknade musik. Men fick saker gjorda iaf.
Har inga barn den här helgen, som jag egentligen skulle ha, men de var så sjuka.. så de fick stanna hos sin pappa, tyckte han själv.. Ska ringa och höra hur det är med dem sen.. saknar dem... känns tomt att inte träffa dem, det var ju 2 veckor sen..
En tanke som slog mej var: tänk om han försöker ta dem ifrån mej???

Idag har vi varit iväg till Karlslund, på julmarknad. En liten söt sådan. Men kallt var det. Gick bara igenom som snabbast. Träffade på jobbarkompis Åsa.. eller tanten *asg*. Mycket kul har vi tillsammans.

Nu är vi iaf hemma igen, Erik grejar med akvariet, drar strömmen och så till det, och allt som ska vara till. Jag ska väl slå in lite klappar, och så har jag köpt en julklapp till Erik. Jag köpte en ******* ha ha, så dum är jag inte så jag talar om det...

Nu väntar jag bara på lite grejor som ska komma med posten, och så väntar jag på Eriks klapp då. Sen ska jag bara köpa en klapp åt lilla Nea... eller lilla.. hon år ju hela 6 år. Hon ska få en barbie... en typ Bratz.. hon ville ha en sån.. så det ska jag köpa åt henne.

Nu ska jag väl försöka få nåt gjort här hemma.

//Linda.. som har lite ångest inför nästa vecka, då får jag inte träffa Erik, så då blir det en lessenvecka... Men Erik tycks inte förstå det där... Men så är det... när den ena känner och inte den andra... BLÄÄÄÄÄÄ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0