Vi tänder ett ljus i advent

Ja ni, så börjar äntligen denna härliga tid som julen innebär. För nog har jag allt julkänslor här hemma. Jag och sambon firar våran första jul tillsammans, i nyår så har vi varit tillsammans i ett år... Jisses vad vi har gått fort fram. Man kan ju nästan bli lite rädd. Men när man känner så mycket för någon, och allt bara funkar och känns jättebra, varför då vänta??  Nä, den diskussionen tänker jag inte ge mej in i... känns lönlöst.
Men jag ser iaf fram emot att få fira julen i Fjugesta, även om jag kommer sakna lilla mamma där hemma, hur ska de ha det på julafton, alldeles själva.. fy... min lilla mamma. Men tydligen så ska jag träffa en massa släkt där på julafton, som jag aldrig har sett förut. Men det blir säkert jättebra. Fast jag ska erkänna att jag känner mej lite nervös inför det.
Igår så inhandlades det en massa klappar, främst åt barnen. Måste köpa klappar åt min Erik med, för han har jag inte köpt något åt ännu... Hur som helst det vart mycket åt barnen. Mer än vad jag trodde det skulle bli.

Annars så har jag barnen här en stund, vi ska snart åka iväg till någon i ladugårdsängen, som heter Magnus. Och där ska vi kolla in ett akvarium, och kanske inhandla lite saker från honom, fraggar... det säger inte er ett jäkla dugg gissar jag... Men det är skott från koraller.. ungefär som du tar skott från en blomma.

Under förra veckan så köpte jag mig 3 egna fiskar, det vart damseller. De är jättefina, med gula huvuden, och lila kroppar.. så söta så.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0