Jag är lyckligt lottad!

Var ute och festade igår, hade väldigt trevligt, kul att dansa med Linda, och så var cidern himmelskt god. Vart lite lagom berusad. Fick till sist Erik att dansa med mej oxå, och han säger att han inte kan dansa.. pyttsan, jag tänker inte tro på det. Han har lyckats bevisa motsatsen både en och två och tre gånger. Sen så kanske han var lite påverkad av alkohol, det går lite lättare att dansa då, vet inte varför. Jag har svårt för att dansa nykter iaf.
Men hur som helst, för att relatera till rubriken... Tänk att den här kompisen jag har, eller vännen, hon har panikångest, men har utvecklats väldigt mycket, jag har märkt skillnad bara sen första gången jag träffade henne. Kul att se att någon faktiskt vågar utvecklats trots att man vet att man har den här sjukdomen/handikappet. Sen sa hon nåt som gjorde mej så glad. Hon ska läsa vidare på en KY utbildning, hon tänker inte låta sig hindras av sin panikångest, hon ska bli nåt i alla fall, och det är starkt gjort att bara tänka så. Men jag kan även avslöja att när jag läste om den där utbildningen så vart jag bra sugen på att läsa till det själv. Undrar om det går att läsa till det här i Örebro *funderar*.
Så jag är väldigt lyckligt lottad som inte lider av något sådant, jag har aldrig gjort heller, det närmsta jag har kommit är att jag har haft ångest över att bo i Storå, (på den tiden när jag gjorde det, ensam), då tyckte jag det var jobbigt att vara hemma utan Erik, det var riktig pest och pina. Men nu behöver jag ju inte lida över det längre.

Annars så kände jag mig lite duktig i fredags, sökte 3 stycken jobb, se om jag får nåt av dem, nån timanställning här eller där, skulle inte jag gnälla över. Nåt jag verkligen önskar mej just nu.

Annars så har vi haft Emma och Leo här på besök. Känns så himla bra när det kommer hit folk och hälsar på, och de dessutom ser ut att trivas. Riktigt trevligt. Vi drack kaffe och så, och pratade om hur vi ska göra i jul. Det blir ju en hel del pusslande. Jag vet ju inte hur mamma kommer må runt jul, hon ska ju in på operation i slutet av November, så hon kanske har jätteont på julafton. Men hon vill ju självklart att barnen ska få träffa tomten, och det vill självklart jag med. Jag skulle dessutom kunna tänka mej att spela bingolotto dagen före julafton. Det gjorde jag och mamma förra året, och det var mysigt. Erik hade ju fullt upp med sin familj, men att sitta där med mamma och plocka fram alla tomtar, och klä granen var så mysigt och härligt. Julstämningen infann sig verkligen. Och så åt vi skinkmackor.
Jag kan verkligen önska i mitt stilla sinne att jag får hitta den där mysiga julstämningen tillsammans med Erik. Han betyder så enormt mycket för mej. Han blir inte galen på mej, även om jag kan vara både lättretlig och ibland en riktig pest och pina. Det trodde jag aldrig att jag skulle få vara med om, någon som tycker om mej (eller vad han nu gör) för den jag är, och som tar mej för den jag är. Och någon som man dessutom kan prata med. Jag kan visserligen ha svårt för att prata om vissa saker, men det vet han, de sakerna skriver jag oftast om istället, och det är tydligen helt okej för honom. Så har jag nåt som är svårt att prata om, så vet jag att jag alltid kan skicka ett mail till honom, och han läser det... Känns så bra helt enkelt.
Så jag vet inte vem jag ska tacka... någon högre makt, eller mina svärföräldrar, som lyckats få till en så fin och gullig son!!!
Trodde väl å andra sidan inte att jag skulle få en bra kontakt med mina svärföräldrar heller, de jag hade innan kunde man inte prata om nåt med. Men de jag har nu är gulliga på alla sätt och vis. Skönt att ha en sund relation till sina svärföräldrar. *me like*.

Nähe, nu ska jag snart gå och handla, sen får det nog bli en härlig promenad i spåret.
Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Härligt med alla lyckokänslorna! Här har du en till som längtar till julmys.

2006-11-07 @ 11:06:23
Postat av: Linda

och vad kan det då tänkas vara som du tror är..speciellt? du kan ju viska det till mig på msn..=)

2006-11-08 @ 23:07:46
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Linda

Hej hej, haft en bra helg? Jo det är toppen här fast trött, har grejat hela veckan och haft oförskämt lite tid över för kaffe..:/ vad sägs om kaffe på torsdag eller fredag? i min nya lya? :) vore jättekul. idag kommer pappa och hans tjej med säng och lite sånt, också kul :P synd bara att jag inte haft tid/orkat med skolan..haha. är ju mkt roligare att flytta och så..Vad sägs föresten om att hitta på något nu till helgen? Nu ska jag sluta babbla =) Ha det gott! kramar

2006-11-12 @ 09:31:57
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0