learning by doing?

Ja, det diskuterade jag och en god vän idag lite när vi satt och chattade på msn. Riktigt kul kan det bli att vända lite på ord, och diskutera olika innebörder. Men just den här gången så halkade vi in på sex-snack, och porrfilm...
Jag som tjej har oftast tänkt som så att sex blir bäst om man "learning by doing", men killar tycks inte ha samma åsikt om det hela..  de tycks tänka mer: learning by watching...
Med det har jag inte sagt att porrfilm är dåliga på nåt sätt, visst det har sina nackdelar, stjärnorna i filmen kan bli dåligt behandlade, de killar som tittar kan gå ut och våldta flickor och så vidare. Men samtidigt så tror jag nog att det är många som blivit hjälpta.
Alltså, vissa kanske är så sugna på sex och inte har någon film,  och kan liksom inte fantisera sig in i det hela, medans andra tycker att det går bra att vara själv, onanera och kolla på porr...
Finns nog många teorier om det hela.
Och för den nyfikne: Jag kan absolut tänka mej att titta på porr, som förspel... och det står jag för!

Annars har jag haft en rätt bra dag idag. Gick inte till eductus idag.. *fy på mej*. Vi sålde akvariet idag, får väl dra någon historia om det imorgon... om han nu bryr sej där borta...
Annars har jag varit hemma hos Linda idag, och kollat in hennes nya lya, mycket mysig, men förbaskat kall.. tror mycket av kylan kommer från de gamla fönstren. Lite tråkigt när hyresvärdar inte är så benägna att rusta... Men annars var det inga fel alls på lägenheten.

Det var en hel vecka sen jag uppdaterade.. slarvigt av mej egentligen. Det var iaf en vecka sen jag uppdaterade härifrån. I söndags uppdaterade jag i min lunarblogg... var lite ledsen när det var fars dag och allt.. så jag skrev en blogg tillägnad min far. Lite sorglig. Gråter när jag läser den så här i efterhand.

Ska försöka knåpa ihop ett lite intressant personligt brev tills imorgon tänkte jag... det ska lämnas in där borta på eductus, för det ska bli en företag på plats under nästa vecka, vilket ska bli väldigt, väldigt spännande, och intressant. Och då ska alla skriva ett CV och ett personligt brev om sig själva och presentera vad man kan.
Inte kul att skriva precis som alla andra. För man kan ju faktiskt fundera på hur många ansökningar de här eventuella arbetsgivarna får, som börjar med ansökan... bara för att arbetsförmedlingen eller dylikt har sagt att det ska vara så... Varför måste man falla in i deras mall????

Ska nog skriva ett intressebrev till ett par ställen här i Örebro oxå, där jag är intresserad av praktik eller timanställning... Tycker jag söker jobb nästan för jämnan, så någon gång måste jag ju få ett ja?? Eller hur??

Nähe.. man kanske skulle försöka knåpa ihop ett brev från "scratsh"

Ha det bra!!
//Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Tydligen fungerar inte min intuition så bra, men men.. Grät som ett barn när jag läste din blogg på lunar om din pappa. Ska inte säga att jag förstår, för det kan jag omöjligt göra, men jag vet hur det är att önska att sina föräldrar verkligen ska bry sig..

Jättekul att du var här i tisdags =) vet att det är kallt, men det beror nog inte på hyresvärden utan snarare på att lägenheten stått tom ett tag, för jag tycker den har blivit varmare nu.. Du får gärna komma tillbaka snart =) och vad sägs om att gå ut helgen efter du har haft dina barn?

2006-11-16 @ 22:30:58
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Linda

Vad var det för tråkigt du skulle blogga om? Har det hänt ngt..? Ska du hitta på någe kul i helgen? kram

2006-11-17 @ 17:37:21
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0