Radikal förändring

Det kan man lugnt säga att min sambo står för... Förra helgen så la han sig i lite för mycket (menar alltså förra helgen vi hade barnen, dvs 2 veckor sen), och trodde sig vara en riktig "förståsigpåare". Jag sa ifrån, och jag vart sur och på söndagen då så var han som den bästa dröm man kunde drömma om. Han gjorde precis som han skulle, och behandlade mej med respekt.
Men vad har då hänt idag?? Nu gör han absolut inget, nada, NOTHING. Jag blir galen. Jag har flått runt här som en galning. Jag har fixat kvällsmackor till barnen, jag har badat dem, jag tog på dem pyjamas, jag nattade dem, jag var tidigare på dagen ute och lekte med dem.
Han har grejat lite med akvariet, det är nämligen lite snett, och när hans pappa åkte hem vid 5-tiden så satte han sig i soffan och har efter det setat där och inte gjort ett förbannade dugg!!
Jo, han kunde, efter att jag bett honom dra igång vatten till ett bad åt barnen, dvs han vred på kranen, inget mer. När jag tog fram smörgåsar, så skulle jag försöka markera att han inte gjorde nåt, så jag hade tagit fram grejor till mej och barnen, då tog han mina grejor och började äta. Han la ner smörgåsar i brödrosten, och när 2 mackor var färdiga, så frågade han med vresig röst: ska du ha en eller??

Jag bad honom att hämta snuttefilt och en napp åt alex på kvällen när de hade badat, men det hände inget och då sa jag: nähe det kunde du tydligen inte hämta.... Nä, för han spelade ju minsann poker och var mitt uppe i en hand precis då...
Han abbonerar även på tv:n, han kollar på NHL, eller han gör faktiskt 3 saker samtidigt för tillfället... Han kollar akvarieprylar, kollar hockey och halvsover lite i mellan åt.

Själv har jag hunnit med att plocka ur diskmaskinen, och ställt in ny disk där, plockat undan efter barnen i hallen, och städat undan leksakerna från badkaret. Jag är förbaskat trött för tillfället, och undrar om jag inte ska gå och lägga mig och sova, utan att nämna nåt för E. Visst, jag vet, man ska inte gå och lägga sig och vara ovän med nån... men jag orkar inte förklara allt, tjata om allt och ta upp det om och om igen för att han ska börja göra som man ska...

Nä.. borde inte va sur.. jag har nog bara PMS... jag ska nog gå och dra nåt gammalt över mej...
//Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

ge han lite tid bara......vet hur det me slöa pappor, eller "låtsas" pappa som erik blir......han kan ju inte ändras efter en natt......fredrik o jag har fortfarande det problemet att jag tycker han tar för lite intiativ...

2006-10-14 @ 09:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0