Uppsala, Mamma, Maria och Fest

Mycket på en gång vart det nu ett tag, men vad gör det... jag trivs ju oftast bäst när jag har mycket att göra, men jag kan lova att jag är rysligt trött just idag... Eller iaf just nu. Vet inte riktigt åt vilket håll jag ska vända mej... Vill inte gå och lägga mej för tidigt heller, för då vaknar jag vid 10 ikväll och kan absolut inte somna om... inte bra helt enkelt. Men kvällen kommer bli ung denna dag.

Annars har jag varit i Uppsala idag, träffade min goda vän Maria, det var längesen, kul att träffa henne igen, vi gick runt lite på stan där och fikade lite. Pratade massor, och så gick vi in på myrorna, fyndade två julklappar till min dotter... Börjar ovanligt tidigt med julklapparna i år... Men det är lika bra, då blir det inte så mycket att göra dagen innan julafton...
Åkte ju in till Uppsala tillsammans med Mamma och Gunnar... Gunnar är livsfarlig i trafiken, men det var bara att bita ihop. Vart bjuden på frukost i Hummelsta, fast jag hade varit duktig och ätit frukost hemma innan jag åkte, men det var inte mycket, en smörgås med leverpastej på och så mjölk till det. I Hummelsta så vart det en tekaka med leverpastej och smörgåsgurka på, sen kaffe till det, smakade bra.
Mamma skulle till Uppsala för att undersöka sin axel, hon har förslitningsskador där och en sena är antagligen på väg att gå av, eller iaf så såg den väl inte bra ut gissade doktorn. Men hon ska opereras om 8 veckor, skönt för henne, hoppas hon slipper sitt onda då.

Har funderat fram och tillbaka på hur det blir i jul, och jag har ingen aning... inte den blekaste faktiskt... vet inte hur det ska lösas... vill ju så gärna att barnen ska få stå i fönstret hos mamma och titta efter tomten... men samtidigt vill jag vara i fjugesta... Åååååh, it tears me apart....

Nästa helg blir det nog fest för min och eriks del... ja Linda och Petter kommer hit och förfestar, så det blir trevligt. Men jag kanske inte ska ställa in mej 100 på allt, min dotter kan ju få för sig att inte vilja sova hos Eriks föräldrar... men jag tror att det ska gå bra, eller jag hoppas det iaf, annars får jag vackert stanna hemma...

Ska nog ge mig in i duschen nu, fryser och är trött... kanske vaknar till efter ett besök i duschen...

Okej, att jag är rysligt trött idag, det beskyller jag Erik för, det är hans fel... mer detaljerad om det tänker jag inte bli... förutom att han var underbar... så underbar så att jag rent impulsivt kallade honom för Älskling i morse när han skulle åka till jobbet... tror aldrig jag kallt honom det förut... han lät förvånad iaf... och det vart nog jag med, över vad jag sa... det liksom bara hoppade ur mig... Men när man säger nåt sådant utan att tänka först, så kommer det antagligen rakt från hjärtat.... och att alla känslor faktist är sanna... Men känslorna hade jag visserligen aldrig tvivlat på, men ändå...

Ha en bra kväll!!
//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0