Efter skylten, bredvid båten

Det var ungefär den bästa vägbeskrivning jag hört på länge... Nån som fattar precis vart det ligger väl?? Ja just det, du gissade rätt, det är Glanshammar jag snackar om. Så vad gör då en ex skogsflicka rätt ut i Glanshammar då kan man fråga sig? Jo, så här enkelt är det: Är man intressrad av saltvatten, och en liten nisse där ute håller på att avveckla sitt kar med saltvatten, och säljer en del prylar till rimligt (bra) pris, ja då tar man en liten tripp dit och handlar de där grejorna. Så dit var vi i förmiddags.
Nu är vi hemma igen, och håller på att plocka lite, vi köpte LS (Levande Sten) av honom, och den måste stå i en låda, med saltvatten med cirkulation, annars dör den. Så nu håller Erik på att fixa till lådan som den ska ligga i.
Vi fick även med några koraller, och 4 fiskar till, en frökenfisk, ett par clowner (som visst inte är genomsnälla mot andra fiskar), och en korallväktare. Vi får se vad de tycker om att bo i vårat lilla kar under en tid.
På vägen hem så åkte vi förresten förbi Reef Zone, och där fanns så mycket fina fiskar, det bara kliar i fingrarna *vill ha*. Men man får ju inte så ofta som man vill... så det är väl bara att bita ihop och stå ut...

Annars så är det meningen att vi ska hinna ut till Marieberg oxå, dit ska vi så fort Erik har fixat med lådan där stenen ska ligga. Ikväll så vet jag inte så noga vad som händer, men det lutar åt en rask promenad i skogen.

Hmmm, sitter och funderar på vad man ska äta för mat idag med... men kommer inte på nåt vettigt.. det är ju Lördag, så det vore ju gott att äta nåt som inte är vanlig vardagsmat... Men vi får se vad det blir, vi ska handla på vägen hem från Marieberg, och så ska vi ut till byggmax oxå.

Ska annars skriva CV ikväll, eller innan onsdag iaf, de sökte folk till Atlas, men det var internt... och med rätt kontakter så kan man ha ordentlig tur :D. Bara att hålla tummarna, det kan jag verklgien behöva... Vill verkligen ha ett jobb, och jag vill ha det iaf ett år, så har man jobbat upp föräldrapenning, A-kassa och så vidare. Tänk va, då kanske man kan börja fundera på en liten pluttbebis till... Men som sagt, den tiden kommer.. förr eller senare iaf. Men jag ska erkänna att det är tankar som fyller mitt huvud mer och mer. Bra eller dåligt?? Jag har ingen aning.

Kollade på film igår kväll, Orlando Bloom är ju rysligt snygg, *ögonorgasm*, kollade på Pirates of the Carabians (eller hur det nu stavas), och den var riktigt bra, brukar inte gilla äventyrsfilmer i vanliga fall. Jag brukar digga action och sånt. Fast ska man gå med en tjejkompis, så kan det ju faktiskt vara rysligt trevligt o kolla på nån kärlekssnyftare.. eller iaf nåt med komedi och lite love... kan vara rätt trevligt.
På tal om bio med tjejkompis, så den första biofilmen jag såg, var med en tjejkompis, och då kollade vi på fyra bröllop och en begravning tror jag, eller om det var muriels bröllop, minns faktiskt inte så noga. Men kul var det, saknar den kompisen ibland, hon hette Linda, hon med.

Nu är det snart dags att bege sig iväg, får se om jag uppdaterar nåt senare ikväll, ha en riktigt bra kväll och helg allihopa!


23:22
Hemma sen flera timmar tillbaka, trött som en jag vet inte vad, känns som om ögonen ska ramla ihop på mej, men jag har inte tid att sova... än.. Har tvätt i tvättstugan, måste gå och ta in den.
Har varit full fart hela dagen, man är fan inte 21 längre, den saken är ju klar, märks ju att man börjar åldras... å andra sidan ska väl inte 26 anses som någon högre ålder, men just idag känns det som om jag kan vända på de två sistnämnda siffrorna, det skulle få fram min korrekta ålder.

Sambon fixar akvarie, eller försöker iaf :D. Blir fint när det är färdigt. Men nu ska vi väl ha allt som krävs för att vi ska få upp det, nu är det bara lite snickerier kvar, och lite siliconkladd sen så är det bara att slänga (nåja) upp akvariet på bänken och sen dra igång det... Men när det gäller saltvatten så får inget stressas, inget ska skyndas på, då blir det så våldigt lätt fel..

Vi har iaf våra nya invånare i karet nu. 2 rätt stora clowner, som inte är av samma art som vi redan har, jättefina är de, de lyser nästan lite i rätt ljus. Vi har en livrädd damsell.. den vill nog ha en kompis, för den är själv, och så är den stimfisk... stackars liten. Sen en liten väktare, återstår att se om han vaktar koraller, som den ska göra.

Men annars har allt gått bra idag, nu ska jag hämta tvätten i tvättstugan, sen ska jag borsta tänderna, sen ska jag krypa ner under det stoooora täcket i den stooooora sängen och längta efter en snygg man... *muahahahaha*

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0