Men han är väl för söt...

Jaha, nu har ännu en person blivit invigt i blogg.se. Måste erkänna att det är Linda som smittat mej. Jag bloggar lite halvofta, och har/har haft bloggsidor på lite olika ställen. Bland annat på blogdog och så har jag bloggat lite på msn spaces med... Men främst och mest av alla ställen jag bloggat på är lunarstorm. Där finns det en hel hög med bloggar, från flera år tillbaka. Men nu var det väl inte det som den här bloggen skulle handla om egentligen...

Hur som helst så idag så har vi haft en hel del att göra här hemma, men det har varit trevligt tycker jag.
Vi kom upp i tid ur sängen i förmiddags, klockan ringde redan 8:30 och en halvtimme senare så tyckte jag att jag var så pass vaken att jag kunde kliva ur sängen. Gick upp och duschade och gjorde mej i ordning. Väckte på Erik ordentligt... sömntuta säger jag bara, han ville inte kliva ur sängen alls. Men han kom upp till sist. Och han måste ha slagit personligt rekord med att duscha på bara 20 minuter. ( I vanliga fall tar det iaf 45 minuter).
Efter det så vart det en liten enkel frukost, och sen åkte vi iväg till marieberg. Först in på jysk, provlåg lite madrasser, det fanns väl några som var bra, men dessvärre så var det beställningsvara på det mesta, så vi hade väl fått vänta i 2 veckor innan madrassen hade kommit. Så vi åkte över till Ikea istället.
Där inhandlades en madrass. Den är vakumförpackad, så den är typ 1 dm för kort för sängen för närvarande. Men det skulle visst ta ca 3-4 dagar så skulle den återfå sin "normala" längd.
Vi inhandlade även ett nytt täcke, det var Erik som tyckte, eftersom vi nästan alltid ligger under samma täcke iaf... Så vart det ett påslakan som passade till det oxå. Så nu är det nybäddat där, och det luktar nytt... Men jag vet inte om jag tycker det luktar speciellt gott, hade nog luktat bättre om man hade tvättat det en gång innan. Men jag ville så gärna se hur det vart så jag kunde inte låta bli att bädda med det. Och det vart riktigt, riktigt bra.
Det vart även en korg som passar i bokhyllan, och så nya fästen till gardinerna i vardagsrummet, så att de hänger bättre.
Efter det åkte vi till Coop och inhandlade krukor, till blommorna i vardagsrummet. För just nu så står de i plastkrukor, och jag kan inte påstå att de är så där jättesnygga. Det är såna där enkla teracottafärgade. Så jag tänkte väl att jag skulle komma mej för att plantera om blommorna sen.
Svärmor och svärfar var här sen och hälsade på, och hjälpte till att få upp en list på väggen.
Och inom de närmsta dagarna så ska Erik iväg och handla en del saker till akvariebänken som ska modifieras.  Mer om det kommer längre fram, för den som är intesserad.

Men det står ju faktiskt att denna blogg skulle handla om "relationer och sånt", och det ska det göra lite nu.

Vi har diskuterat barn och sådant som vi vill ha i framtiden. Och som vi planerat och tänkt så blir det väl om ungefär 1½ år, då det är dags för mej att ta ut spiralen, Erik tyckte inte att jag ska sätta in någon ny, och vi tycker att vi är redo för att börja försöka bli gravida.
Hur som helst så såg jag tydligt idag att Erik allt längtar lite efter barn, han har väl inte velat säga det så där rätt ut, han har bara sagt att han vill ha barn någon gång.
Det var när vi var på Coop, då i kön framför oss så var det ett litet barn som satt och jollrade i sin vagn. Jättesöt bebis och bebisen sökte lite kontakt med Erik, och försökte på sitt lilla vis komunicera, och tänka sig va, Erik kunde inte slita blicken från den lilla varelsen, och försökte prata tillbaka med den. Han log till och med, så först där förstog jag att han nog faktiskt "längtar" efter en liten... Och jag ska erkänna att jag tänker mycket på bebis jag med... men det är bara att ge sig till tåls gissar jag...

Nu ska jag putsa rutan på akvariet, och återgå till mitt liv...

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0