Tonåringar är bråkiga??

Ja visst, man kan läsa om många ynglingar som inte sköter sig... de gör ofog mot oskyldigt folk och ställer till med dumheter för väldigt många. Varför det gör detta tänker jag inte gå in på. Jag tänker istället hedra en 15-åring, en svensk mästare i judo, som faktiskt hjälpte samhället. Han tog en tjuv, höll fast honom i 20 minuter, tills polisen kom. Mer kan ni läsa om honom här: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,895511,00.html så jag tycker inte att man ska säga att dagens ungdom är hemsk. För det finns faktiskt de som gör hjältedåd, men hur många av dem blir uppmärksammade? Det är inte många. Istället får de där ungdomarna som bränner skolor, sabboterar, klottrar och sådant en hel massa uppmärksamhet genom media... Jag tycker inte att det är rätt, även om samhället har rätt att få veta vad som händer runt omkring, så tycker jag att de goda gärningarna ska uppskattas mer!

Annars så tänkte jag bara ta upp lite av vad min vardag kommer att handla om idag. Barnen kommer senare i eftermiddag, vi får se vad vi hittar på. Men jag gissar att vi leker i lekparkerna, och så ska vi ju hinna med att fixa mat. Eventuellt så blir det nog ett bad i badkaret med.
På Lördagen så ska vi ge oss iväg till skojlandet och leka järnet... Oj oj oj vad skoj vi ska ha. Tänkte att Erik ville följa med, men han vart skräckslagen när jag sa det... ja, ja.. jag får åka själv och leka och ha kul, han kan väl stanna här hemma då och ha tråkigt om han känner för det.

Nu börjar klockan ticka på, jag tänkte att jag faktiskt skulle ta och äta lite frukost nu, och så ska jag banne mej dricka lite kaffe. En kaffetom linda är ingen bra Linda... Och på tal om Linda... jag vill dricka kaffe hos dej snart igen... och spela super mario *såklart*. Så nu ser du till att krya på dig!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Skojlandet låter kul, får man följa med? :P

2006-09-29 @ 21:24:29
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Linda

Har skrivit mail till dig, och förslag om onsdag!
Tycker det är dags att du skriver i min blogg snart :)

2006-09-29 @ 21:26:56
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0