An Old Story

Satt här vid datorn, chattade lite, kollade på CSI Miami, det var riktigt bra.. men så pratade jag med en kompis till mej över msn, å hon hade blivit bjuden på dejt... Tyckte ju jag lät lite trevligt förstås, nog för att jag har min Erik, å vi har det jättebra, så kan jag ibland sakna det där singellivet när man kunde göra precis vad man ville. Fast jag gjorde ju inte så mycket, kände inte så många... men så träffade jag Erik, å även om vi tog det rätt lugnt, så gick det rätt fort...
Men skit samma, det var ju inte det jag skulle berätta, skulle ju berätta om en blind date jag var på för ett par år sen nu.. minns inte riktigt när på året det var, men det var iaf när zorro 2 var rätt nyutkommen.
Hur som helst, denna killen vägrade visa sig på bild, han tyckte att han själv var så ful (jag borde ha trott på honom), men jag tyckte att det låg i betraktarens öga. Vi träffades på lunar, och snackade sedan vidare på msn. Han var i Örebro rätt ofta, bodde annars i stockholm, där han jobbade, han var typ jobboman... han jobbade jämt, och hur mycket som helst. Men han hade sina morföräldrar här i Örebro...så därav var han är när han kunde. Hur som helst så skulle jag komma till Örebro, vi möttes där, å jag kan lova att jag vart besviken.. hej och hå en sån människa.. han såg ut som 7 svåra år.. liknade mest ett monster faktiskt..
Han påminde väldigt mycket om en nehandertalare, förutom att han stog rak i ryggen, å var lite längre... han var väl typ 173 typ. Han klädde sig i ett par fula pilotbyxor, och så hade han en bomberjacka på sig.. å tyckte ju självklart att han var sktisnygg... Kvällen började med cider och kinamat, på en kinarestaurang mitt i stan, maten var god, han sa inte så mycket, satt mest å gnällde om att han var så himla nervös. Jag försökte hålla låda så gott jag kunde. Mne det var svårt.. tyckte inte vi hade så mycket gemensamt.
Efter den goda middagen, så var det dags för bio.. zorro 2.. antonio banderas var ju iaf snygg... å jag gjorde det mesta i min väg för att undvika att hålla handen med honom, och jag lyckades... Fick skjuts hem sen, till Storå, men vägrade låta honom skjutsa mig ända hem, visste ju inte vad han skulle ta sig för om han skjutsade mig fram till bostaden.. eller han.. hans kompis...

Den här "grisen i säcken"-dejten gick jag på under 2005, gick under samma tid utbildning till CNC operatör. Jag och Erik hade blivit rätt bra vänner vid den här tiden, och pratade typ jämt när vi jobbade, och försökte att få jobba på samma ställe he he he... Vi kom helt enkelt riktigt bra överens, och skrattade mycket. Hade berättat för honom att jag skulle på den här dejten, han kunde inte förstå hur jag kunde gå på en dejt med nån jag aldrig träffat, han skulle aldrig våga göra det osv...
Nu i efterhand har jag fått höra att han var rysligt sotis... hi hi hi, men det ville han ju självklart inte erkänna då. Han gillade ju inte mej, å jag var ju absolut inte kär i honom... *hrm, eller hur* Han var nog mer förtjust i mig då, än vad han ville erkänna för någon.

Det var denna historia jag ville dela med mej av.. får se om jag kan komma på några fler nostalgiska historier att dela med mej av...
Nu måste jag snart ila till toaletten, är så kissnödig.. gaaah.. så irriterande bara, för jag vet att det inte kommer komma särskilt mycket...

Glad Påsk på er!!
//Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

hihihihihi.....blind date är rätt skoj ändå.....var oxå på en för hundra år sen ......fast för oss var det tvärtom.....han var rätt gullig, men prata o prata o prata....o allt om sig själv o hur bra han var hahaha....det blev bara en dejt vill jag lova *ler*

2007-04-06 @ 10:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0