Det fick inte hända...

Men det hände ändå... å nu mår jag piss och skit, och undrar vad jag gör för nytta på världens yta. Nej, bebis mår fint, bebis mår bra, och skvalpar runt inne i magen, och vet inte det minsta om mina bekymmer... möjligen att jag är lessen... nåt så in i norden. För att inte säga livrädd, och så känner jag mej rysligt värdelös.
Vad som har hänt? Ja ni, det som jag varit rädd för att det ska hända, sen jag vart tillsammans med Erik, har nu hänt. Han somnade bakom ratten, högra sidan på bilen är uppskrapad, och högre främre blinkersglas finns inte.
Han ligger å tänker på alla materiella kostnader, att det vart en dyr övertid han jobbade. Medans jag tänker på vad som kunde ha hänt, tänk om han kört in i en annan bil, istället för nåt räcke? Tänk om han hade kört fortare än vad han gjorde? Vad hade hänt då? Tänk om han hade skadat sig, vad hade jag gjort då? Vad hade vi gjort då?
Å det ända han ligger på pratar om, är skadorna på bilen, som kommer kosta att laga (omlackering), pengar som vi inte har osv... Nej precis, pengar vi inte har... Så nu sitter jag här, känner mej som en paracit på jordens yta, för att jag inte bidrar speciellt mycket till det här hushållets ekonomi... FAN säger jag bara, fast man inte får.
Hur ska jag nu kunna känna mej glad igen? När jag vet vad han tycker, och tänker... eller snarare vad jag tror att han tycker och tänker...
Han hade ju kunnat få så mycket bättre, en snygg blond tjej, med blå ögon, lagom långt hår, och som dessutom är smal... Kanske någon som förstår honom till fullo, någon som han kan... han kan.. ja, jag vet inte... tycka om?? Älska??
Tänk om han inte alls tycker om mej egentligen? Tänk om han bara leker? Han kanske bara är tillsammans med mej, för det som hände den där kalla höstnatten i oktober... Han kanske känner sig skyldig, han kanske tycker att han spelat med mina känslor... så han känner sig bara skyldig, och är tillsammans med mej bara därför???
Nä.. fy... vad har jag här att göra, jag borde försvinna... flytta... eeh, vad som helst.. vad är det för mamma som bebis kommer få??
Ja, ja.. jag fick ju iaf må bra en stund, och känna att förhållandet funkade en stund... fast jag kanske bara inbillade mig, jag kanske bara ville att det skulle funka...
Nu ska jag dra nåt gammalt över mej...
Långfredag... jo.. den gör då sannerligen själ för sitt namn :(

Kommentarer
Postat av: svägerskan

fy vad oäckt ......men ngnstans i bakhuvudet fatta man väl att det skulle hända.....han har haft tur, gossen.......han har ju berättat förr att han tagit microsömn bakom ratten...tur för honom att det inte blev värre ändå......kram kram

2007-04-06 @ 10:48:15
Postat av: Linda

Tack för dina kommentarer, ja det var ju faktiskt första gången en tjej hjälpte mig av med bh:n hihi..Skulle vara jättekul om du kom och hälsade på sen! Men det blir kinamat och mario snart va?

Jag hoppas Erik är ok och att bilen är körduglig? Och att du fick en fin kväll..Kram

2007-04-08 @ 02:48:57
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0