Möglar

Det tror jag att jag gör snart.. växer nog snart nåt äckligt hårigt svampliknande snusk på mej... bläää.. känner mej gammal, seg och allmänt övermogen. Orkar ingenting. Iaf inte idag. Totalt slut, orkar nada, och att åka bort på måndag känns knappt lockande.. har ingen ork eller lust till nåt... blääää säger jag bara..
Nåt som förgyllde min dag några aningar var ett långt mail från Miss B, och en blogg som jag läste på lunar... det var kul.. he he... hur man kommer i form som småbarnsförälder till sommaren... Själv lär jag väl låta bli en sån sak... men det var ju iaf kul att läsa.
Tänkte jag skulle dela med mej av den roliga texten till Erik, tänkte då logga in på msn, på denna dator, Eriks dator... den som jag har lust att spy galla över... För den funkar inte.. inte till nåt bra iaf, för nu får man inte igång msn på den. Har testat att installera om det, men tror ni det funkar?? Nä.. precis... har testat att starta om datorn, men det funkar iaf inte.
Erik säger lugnt att det är dags att formatera om datorn... Men det har han sagt sen vi hit flyttade. Har det hänt nåt än??? Nej precis. Det som känns mindre viktigt för honom, det drar han på in i det längsta. Jag får väl vara glad att cykeln iaf är lagad... alltid nåt.
Bara strunt på tv:n idag, bara skärp precis över allt. Erik sitter å kollar husritningar, jag har ont i huvudet, och har så haft precis hela dagen trots tabletter. Har även lite hugg i nedre delen av magen.. just det.. bebismagen. Undrar bestämt vad det är, för det hugger ibland som en kniv sticks in.. Ont som fan gör det. Men säger inget till Erik, så han inte blir nervös. Blöder ju inte...  Fortsätter det så får jag väl ringa till nån som kan tänkas veta nåt. Undrar vart man ringer när det är helg??
Jo, jag vet att jag borde tala om det för Erik, men det tar emot, jag vet ju hur nervös och orolig han blir, å jag vill inte att han ska få ont av sin sjukdom, å få plågas... Vet inte vad det kan vara, men det är säkert inget farligt... Man känner ju mer å mer, alltså, har ju fått 2 barn innan. Så det är klart att man får fler krämpor och man känner efter mycket mer nu, än förut.
Erik ska jobba imorgon, från 6 till 14, så jag får vara själv... undrar vad jag ska hitta på för nåt... lata mej låter ju oerhört lockande...
Nu ska jag nog gå och göra mig i ordning för natten, trots att jag sov middag idag, i mer än två timmar, så är jag fortfarande trött, kan nog sova ungefär hur mycket som helst...
Sängen är min bästa vän...
Just ja.. det roliga... som jag skrev om tidigare, det kommer här:
(Kopierat från Lunarstorm, från KungensMamma)

Glöm GI-metoden, nu gäller Småbarnsdieten
Har du provat alla metoder utan resultat läs nedan 100% säkra metod för att komma i form till sommaren.

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka.
I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeuter och utmattade föräldrar har därför denna nya diet tagits fram:


Dag 1:
Frukost: Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit av rostbrödet och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.
Lunch: Fyra färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk (tre klunkar, häll resten på golvet).
Middag: Ett kex, två mynt. Skräp från under soffan.
Kvällsmål: Rosta en skiva rostbröd och kasta den på köksgolvet. Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.

Dag 2:
Frukost:
Ta upp rostbrödet från igår från köksgolvet och ät det. Ät en sked vaniljsocker.
Lunch: Ett halvt rosa läppstift. En bit av en från lekparken medtagen cigarrettfimp (som de övriga familjemedlemmarna tvingar dig att spotta
ut) med en isbit.
Mellanmål: Slicka på en klubba så att den bli klibbig, släpp ner den i sand. Slicka igen tills den är ren. Tappa den på mattan.
Middag: En sten eller en torkad ärta. Blanda ner läsk i potatismos. Ät med sked.

Dag 3:
Frukost:
Två plättar och mycket sylt, som du gnider in i ditt hår. Ett glas mjölk. Drick hälften varefter du klämmer ner plättar i glaset. Plocka upp klubban från igår från mattan, slicka bort luddet och göm den mellan soffdynorna.
Lunch: Tre tändstickor, chokladdryckspulver och en smörgås med sylt.
Stoppa munnen full med bröd och spy till slut upp det på golvet. Häll ett glas mjölk på bordet och slicka upp det.
Middag: Glass, en näve chips, kaffe (om de andra inte märker det).

Dag 4
Frukost:
En kvarts tub tandkräm, en bit tvål och en oliv. Häll ett glas mjölk i en skål med cornflakes. Häll på en halv kopp socker. När cornflakesen blivit mjuka dricker du upp mjölken och matar hunden med flingorna.
Lunch: Ät smulor från köksgolvet och vardagsrumsmattan. Sök fram klubban från soffan och ät upp resten av den.
Middag: Spaghetti nedrörd i ett glas chokladdryck. Lämna köttbullarna på tallriken. Som dessert andra halvan av det rosa läppstiftet.

Det är bra att göra dieten effektivare med lämplig motion. Här är några exempel:
* Vrid och slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när mannen från Securitas släpar ut dig ur butiken.
* Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att kravla sig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.
* Be om en sparringpartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger.

Ses på stranden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0