Vi boar...

Kan man kalla det... å så nyser jag.. men det är rätt ovidkommande...
Jag å Erik pratar om framtiden, Erik tar åt sig mer och mer om det här att han ska bli pappa. Diskuterar vilket skötbord vi vill ha, hur det skulle passa i badrummet, om det skulle passa bra och så vidare. Erik mäter och så. Dessutom så kollas det även på en del bostäder. Inte för att vi ska flytta nu, utan långt fram. För förr eller senare så blir den här lägenheten för liten, det går inte att komma ifrån, tyvärr.
Vi fortsätter i hälsans tecken här, käkar fortfarande sallad, å nu kommer det gå lättare, fick en del tips av Linda.. *tack för det*. Idag tog vi ännu en promenad, och efter det gick vi och handlade. Erik var snäll och bar de tunga kassarna. Gulligt av honom tycker jag. Gick hem och frös en stund, och så åt vi mat, sallad (såklart), men den var ju kall, så det vart man ju inte varmare av. Törs lova att det var kallt ute, jättekallt i luften, och så blåste det isvindar... Men vi gick i alla fall, hittade en annan gångstig att gå runt.. hi hi... Expedition Karlslund??
I sommar har vi lovat varandra att vi ska gå runt på norr igen... längtar så. Tyckte så mycket om att gå runt där, å det tyckte Erik med... det var så "mysigt", eller hur man ska formulera sig... Kände sig nyförälskad, och man kramades och var allmänt gosig bland folk... nu blir det inte riktigt så längre... Förutom att vi håller handen då, men det är mysigt bara det.
Var till mariberg här om dagen, shoppade lite åt mig själv, kändes nödvändigt. Är så grymt trött på mina jeans, de skar in i magen, eller så halkade de ner, så det såg ut som om man hade en badring innanför tröjan. Som gravid så är man då rakt inte gjort för att packas in i trånga fodral. Så nu mera kör jag med mammabyxor, å det är så himla skönt, inget som trycker.
Bebis i magen känner jag ungefär varannan dag, små svaga sprattel, men det är såå mysigt. Varje gång man känner det så hajjar man till.
I påsk är det fest, fast inte här. Ska dit, iaf en liten sväng. Hade velat åka till mamma oxå.. saknar de... men Erik ska ju jobba på dagen, funderar på att åka dit under tiden han jobbar, och sen åka med honom hem... saknar min familj, mina rötter...
Köpte nån fruktgegga idag på ica, med röda bär.. den var inte så god som jag trott, men har nästan fått i mig hela nu. Smakade väl inget konstigt egentligen, men den är väldigt syrlig, vilket iofs kan vara himla gott, men den är väldigt mastig samtidigt. Har en annan i kylen, med tropiska frukter, den är bättre, har nämligen testat den förut.

Kväll igen, undrar om jag får sova i natt. Vaknade vid 4 i morse, och kunde inte somna om. Var vaken fram tills Erik kom hem vid kvart över sju. Somnade nästan när han kom och la sig i sängen, men så ringde telefonen och väckte mej, somnade nästan om efter det samtalet, vad tror ni händer då? Jo, det ringer igen... Då gick jag upp, har varit seg som en deg hela dagen, blir tidigt i säng idag.

Nähe... nu ska jag försöka få i mig resten av fruktkletet... sen får vi se...

Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

åh va mysigt!! du får köpa mammakläder.....ses på lördag .. Kram

2007-04-03 @ 22:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0