Jag som tyckte jag var pigg

Det har jag ångrat att jag sagt nu... flera gånger om... Jävla väder, varmt och jävligt, vad fan skulle sommar'n komma nu för? Den skulle väl vara här i Juli, när alla har semester... inte nu, i slutet av Augusti.. det är ju för i h*lvete snart September... Skratta ni åt min plåga, men det är inte kul att vara gravid i vecka 33 och packa och städa lägenhet. Men jag är lite stolt över mig själv idag...  Vad jag har gjort?
Plockat ur en massa grejor i databordet, packat en massa köksgrejor, och så har jag torkat ur 2 stycken skåp. Okej, inte så mycket egentligen... Eller jo.. mycket för lille mej...
Vart varse om igår att vi tappat en vecka... både jag å Erik var helt bombsäkra på att det faktiskt var 2 veckor kvar tills vi skulle flytta... kollade noga i allmenackan igår... HJÄÄÄÄÄÄLLP, vi flyttar ju typ i slutet av den här veckan..
Nästa vecka på onsdag, ska vi skriva alla bankpapper, om lån och sånt, å betala för huset, och så ska vi få nycklarna. Vi ska visst käka lunch med mäklaren oxå... roligare kunde man väl ha.. så överdrivet trevlig är han ju inte...
Mina snälla barn har åkt hem, men i Söndags var jag så himla trött, på allt, bet mig i tungan ett flertal gånger för att inte bli arg, det var kiv mest hela tiden... Men de var snälla och hjälpe till att packa lite i alla fall. De packade sina kläder och Nathalie packade sina dockkläder i en kartong, tillsammans med sina bariedockor och kläder till dem.

Men nu har jag legat i så det räcker för ett tag.. fick lite blodtrycksfall... mår illa... Urk.. annars är det väl kroppen som säger ifrån, att jag ska lugna ner mig och inte ligga i så förbaskat.. Men snälla kroppen, fatta.. jag har inte tid att ta det lugnt å slappa nu...
Bort med den där envist blåa himlen nu, jag vill ha regn, åska, kyla... jag som kände på luften igår, och anade att hösten var på väg, vart tog de vägen... nu är den ju borta... HÖÖÖÖST kom tillbaka...

Nä, ska nog ta mig ett glas Juice och se om jag kan skrämma upp mitt blodtryck igen...

Fick en inbjudan från Karin, om att komma å hälsa på henne,  å det ska jag banne mig göra någon dag... Det finns ju faktiskt inte såååå himla mycket kvar att packa... Visst, det finns i köket, och i lådorna där, stora köksmaskiner, finns lite i sovrummet, typ kläder och sånt, men mycket av mina kläder är redan packade, de som finns kvar här hemma, är bara de kläder jag kan ha... vilket inte är mycket... Har inte köpt en helt ny garderob bara för att jag är gravid, visst har jag köpt några byxor, ett par toppar och sånt där, men man måste ju ha kläder på sig.. finns ju de som spenderar tusentals kronor på att köpa en ny garderob för att man är gravid, ska vara trendiga och blaha blaha... ORKA!!!! Nä.. nu ska jag sluta reta mig på allt... Borde sova en stund, svärmor och svärfar kommer senare i eftermiddag, å ska jag inte vara totalt borta i skallen då, så är det bäl bäst jag passar på att vila...

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Så NÄRA flytten är!!!
Var rädd om er bara!!!

2007-08-23 @ 07:46:34
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0