instängd

Har jag varit idag... skulle egentligen åka in till stan idag, med bussen, handla en klapp åt Erik, tänkte jag. Men tji fick jag för det. Skulle innan dess gå ut och hämta posten, försökte öppna ytterdörren, men det gick inte. Tog i som en halv tok men nej, det gick då rakt inte. Fick ta vägen ut genom ballkongdörren och hämta posten genom att gå den vägen. Kommer inte ut där med vagnen tyvärr... det är för smalt.
Så mina planer på att handla de sista klapparna idag gick åt skogen. Trist, men det får jag väl leva med.

Erik tycker att jag ska komma på vad vi ska äta för middag idag, jag tänkte att han kunde komma på det för en gångs skull, jag får alltid hitta på vad vi ska äta å jag börjar tröttna på det. Han kan inte komma på vad han är sugen på för han har ätit jultallrik på sitt jobb idag. Men min fantasi och inspiration är inte gränslös.

Har fått en massa julkort, å jag känner mej tarvlig som inte skrivit ett enda julkort, min plan var att göra det, men så vart det inte... vet att jag har en hel drös med julkort någonstans, men de har jag inte hittat... så då vart det inte att jag köpte några heller.

Ser fram emot julen nu, börjar längta riktigt mycket, trist bara att det ser ut som om det blir en grön jul... svinkallt blir det säket med, för det har det varit idag *brrrrr*
Å för allra första gången så ska det firas jul här, min egen jul. Ingen jul där vi springer hem till folk. Visst kommer vi åka hem till mina föräldrar, men det är först den 29:e. Den 25:e ska vi äta kallkon hemma hos Eriks föräldrar, men julafton så är vi här. Jag och Marita (svärmor) har delat upp julmatssysslorna så vi ska göra lite var. Kommer bli trevligt tror jag. Återstår att se vad Theo tycker om det...

Nähe.. Erik kan tydligen inte fundera ut vad vi ska äta för mat och bära på Theo samtidigt... måste vara svårt... jag blir galsinnig snart, som en liten pojke sa när han inte kunde få upp köttbullen på sin gaffel...

Kommentarer
Postat av: K

Saknar dina bloggar vännen.. men förstår det är för lite tid över för det. Är ju svårt å hinna allt man vill, särskilt när man som du har en bärbebis å dessutom en herre med ett fasligt temperament. *S* Fy, vad söt han faktiskt är. Inte haft råd å åka ut till dig. Hoppas det går bra på nästa vecka på sjukhuset. SNART kanske du är av med den dumma påsen. TÄNKER PÅ DIG. KRAM!

2008-02-10 @ 10:55:01
URL: http://emmon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0