Han var farlig

Tony, å jag är kär, jag är förälskad. Hur kan så små knyten vara så enormt söta. Åååååh, gulligast i världen. Kunde gått och burit på den lilla spillevinken i flera timmar. Jag kan ju nästan hoppas på att min bebis blir precis lika liten, och lika snäll. Det där var minsann det snällaste och raraste barnet jag har sett. Inte ett pip, och lyckligt lottad, som slipper kolik, får hoppas att det håller sig borta med.
Nyss hemkomna därifrån, och jag är som sagt kär. Gud en sån gullig bebis. Måste bara dit fler gånger, och gosa...

Morsan fick nog dåligt samvete här om dagen, hon ringde och sa grattis till kommande bebis... Men det hade sina förklarliga själ. Gunnar, min låtsaspappa, hade prostatacancer förut, och de tog bort den, men de fick inte bort all cancer så att säga, så nu har det så kallade PSA värdet gått upp, så nu kanske han får stråla bort det. Återstår att se. Hoppas han blir frisk i alla fall.

Slapp lämna barnen till deras farmor dessutom, deras pappa han komma hem, så det var rätt lugnt. Väl där så kollade vi på vagnen som jag hade till Alexander, och på babyskyddet, spjälsäng och sådant. Och Erik tyckte att det såg bra ut, så det kan vi ju använda igen. Då slipper vi lägga ut en hel massa pengar på det, smidigt tycker jag. Även om vagnstrender är ungefär det samma som trenden på kläder nu för tiden...

Just ja, Erik höll i bebis, utan att se totalt livrädd ut, och han pratade bebis nästan hela vägen hem, så jag tror han förstår mer och mer vad som komma skall. Härligt tycker jag, att han vill engagera sig lite i det hela. Det har jag ju saknat förut.

Just ja, vi var ju i Fjugesta med. Åt kålpuddig, den godaste kålpudding jag någonsin har ätit, skulle ha tagit med mig en matlåda ;-). Åt hur mycket som helst. Så den maten kan hon få göra många, många fler gånger.
Men jag vart nästan lite nervös av att vara där, diskutera bebis redan. Att hon skulle spara grejor som hon sytt till bebisen, och leksaker hon sytt för ett tag sen... Hå hå ja ja... det är ju fortfarande låååååång tid kvar, men samtidigt så var det himla trevligt att prata om det. Nu gäller det väl bara att fylla dagarna med sysselsättning, så tiden går fortare, tur man har ett jobb. Håll tummarna för att jag får förlängt efter 23 feberuari =).

Nu ska jag äta nåt, börjar bli hungrig, sen ska jag allt leta reda på sängen, å sova en stund, så man orkar med jobbet imorgon.
Gonatt, å dröm söta drömmar

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Å, så GLAD jag blev när jag läste om din mammas grattis!!! Hoppas innerligt att det ordnar sig för hennes man också.

2007-02-08 @ 10:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0