hjälper det?

Ringde ju till MVC förut för mitt illamående, kunde ju inte jobba för eländet... Fick ju nåt som heter Lergigan, och det står klart och tydligt i beskrivningen att det även är till för graviditetsillamående. Men det innehåller även lite koffein, så att det inte ska vara så tröttsamt att gå och knapra dem. Det är väl lite av en kombinationstablett, för det hjälper även mot allergi... Så det kanske är rena mirakelkuren...
Men billiga var de ju inte, 66 kronor för en burk som räcker max 8 dagar, om man tar fyra piller om dagen.

Annars är det typ förjäkligt på jobbet.. vill inte alls jobba där jag jobbar nu.. blääää säger jag bara... känner bara misstrivsel när jag sätter fötterna där nu.. Varför?? Jo, för att jag får göra samma j*vla tråkiga sak hela dagarna. Har gjort precis samma sak nu sen jag började där i november, fattar de inte att det är riktigt jävla tråkigt?? Ingen som erbjuder sig att lära upp mig på någon annan station heller, fast de säger att de vill stå där. Men samtidigt ´gnäller de på personalbrist, och att de måste lära upp dem som har fast där först. Har dessutom så himla mycket att göra, så jag hinner inte med att gör det jag ska... så suckar folk som ska ha grejor till hytterna, för att jag inte hinner få fram dem... nä fy säger jag bara... ville nästan sätta mej och gråta på ett ställe idag... Men så känslig är man väl bara för att man är gravid... fy...

Var iaf på intervju här om dagne, som CNC operatör, på ett företag som heter Robustus som ligger här i Örebro, och det såg rätt kul ut, även om det var uråldriga maskiner... Men så länge de fungerar kan man ha dem kvar resonerade ägarna... eller ägaren... Ja, jo.. kräver man inte så mycket precition så kanske det funkar med stenåldersmaskiner... Och med strysystem som uppfanns på 70 talet, som ingen människa vet vad det är för nåt nu... Får se om jag får det.. har ingen aning. Jag var iaf den ända tjejen som varit där, så jag kanske har lite försprång pga det... kan ju iaf hoppas.

Jobbit, känner mej tom i magen, men har ingen matlust... känner mej även lite illamående.. inget vidare alltså. Tänker nog krypa isäng ovanligt tidigt ikväll.. struntar i Erik.. han jobbar ju ändå natt.. å han tycker ändå bara att det är bra att jag har ett jobb att gå till.. han tycks inte alls förstå att jag mår piss över att befinna mej på det där stället. Talade ju om för någon lite högre uppsatt på avdelningen om vad jag tyckte om att göra det jag gör.. å att jag inte hinner göra det jag ska... Han säger åt mej att jag ska ta mindra kafferaster... Jo, jag tackar jag... jag tar ingen kafferast alls jag.. till skillnad från honom som käkar frukost macka när han kommer dit, tar rast vid 10, och vid 14... Det hinner inte jag.. för jag har miljoner att göra.. jag ORKAR inte... Nä.. nu vill jag bara lägga mej å grina på ett ställe, å tycka så synd om mej själv som jag bara kan... Inte för att det egentligen hjälper.. men det känns iaf lite bättre att någon tycker synd om mig...

Nu ska jag ta ett glas mjölk, sen ska jag nog ta och borsta tänderna.. sen får vi se hur många minutrar efter det som jag orkar hålla mej vaken.

Hoppas alla andra har det bättre än vad jag har det nu, i detta svinkalla, pingvin och isbjörnsvänliga land.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0