Huslig

Ja ni, inte är det jag som är den husliga av oss två här hemma... Iaf inte när man mår illa som allra mest. Igår var det rent av hemskt.. mådde hur illa som helst, men jag kräktes aldrig. Å det var väl både bra och dåligt... annars kan man ju önska att man kan kräkas, för då brukar illamåendet ge med sig.. så har det iaf varit förut. Är hemma idag med från jobbet, riktigt skönt, det känns att kroppen behöver det.
Huslig ja.. det är det Erik som är, han är så duktig och gullig här hemma... Han diskar, och plockar ur diskmaskinen, sätter upp lampor i fönstret å grejar... Å dessutom har han tid för lilla mej.. å tycker synd om mej som mår illa...
Visade honom bilder på hur bebis i magen ser ut nu... har ju den här boken ett barn blir till... köpte den för några år sen på bokrean... Myckte häftiga bilder där. Så då visade jag en bild, å han var glad att magen inte var genomskinlig.. ha ha ha ha. Å så var han tvungen å skämta till det.. vaddå ett barn blir till.. den behöver väl inte jag läsa.. eller nån av oss.. vi vet ju redan hur man gör tyckte han... ha ha ha.. Fast det är ju förvisso väldigt sant.

Surfade runt på Lunar, å såg att en halft otrevlig person har flyttat hit.. ja ja.. han bor iaf på rätt område.. så jag får väl hoppas på att det allra bästa händer med honom... eller vad säger du Hera??

Idag ska jag försöka ta det så lugnt som möjligt.. fast jag är rätt sugen på att åka till Marieberg.. men jag vet inte om jag törs.. minns hur det vart när vi var på Ikea sist.. då vart jag yr i skallen, å kunde inte stå kvar i kön, var tvungen att gå och sätta mig... Erik vart väl inte jätteglad över det.. men han såg sen när han hade betalat att jag inte mådde så bra... då förstog han =).

För några veckor sen var det någon som frågade när vi skulle förlova oss?? Förlova oss?? Varför ska man ha så in i nordens bråttom med det för?? Man blir väl inte mer sambos/tillsammans för att man förlovar sig.. Sen har jag ju dessutom ingen aning om ifall det är någon idé att göra det... Oroliga?? Nej, var inte det.. Jag är ju gravid, som gravid så sväller man ju väldigt lätt, å att prova ut ringar då är väl inte så där fasligt kul, det är så lätt att få fel storlek då... Har ju min bissmark ring, den hänger nu i mitt halsband runt halsen... för jag vill inte att den ska fastna så de får klippa upp den... Men det är riktigt tomt på mitt ena finger. Å visst, jag har tänkt, drömt och fantiserat många gånger att jag o Erik skulle förlova oss, för trots allt är det nåt speciellt med det, men samtidigt så vill jag inte ha bråttom med det. Undrar när det är skottår nästa gång ;).

Åt en riktigt god frukost idag förresten. En yoghurt, och så åt jag en tekaka med korv på.. Mycket gott.. visserligen väldigt enkelt, men det enkla kan ibland vara det allra godaste.

Snart fyller Erik år, jag har ingen aning om vad jag ska köpa till honom.. han har ju redan allt... *morr*. Presentkort på reef zone? Näe... En bok?? Han läser ju aldrig... En kokbok?? Nja.. men han har ju redan så många... Kläder.. ja kanske.. om jag hittar nåt snyggt... Nä.. får nog ta mej en riktig funderar på vad han ska få för nåt...

Annars börjar jag lite smått längta till vi ska till BM... undrar om man får lyssna på hjärtljuden då, första gången?? Fast det kanske inte går så bra, när man bara är 11-12 veckor gången...

Attans skit.. nästan slut på cola här hemma, inte bra, inte bra. Det är ett mirakelmedel mot illamående.. brukar sitta å smutta lite på cola, för det känns bättre i magen då.. Även om det inte hjälpte nämnvärt igår.

Nä.. nu börjar den här bloggen bli rysligt lång.. kanske dags att avrunda...
Hoppas alla får en riktigt bra dag =).

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0