Överkänslig

Kan man säga att jag är... fy så jag reagerade igår... det var jobbigt. Bannar mig själv fortfarande, varför var jag tvungen att sätta mig vid sambons dator för? När jag har en egen?? Antagligen för att jag var så lat, och hade stängt av min...
Vad jag vart överkänslig mot?? Jo, jag skulle surfa, och när jag skulle skriva in adressen till någon sida, så fick man upp historia på sidor man varit inne på tidigare... och då var det en s.k avklädd sida... dvs massa nakna flickor med tillhörande nakna pojkar...
Jag brukar i normla fall inte bry mig om han porrsurfar eller inte, han får kolla på sånt så mycket han vill, utan att det gör mig det minsta... I VANLIGA FALL ... Men nu är det inte i vanliga fall. Jag föll pladask, jag vart lessen (men gömde det väl), satt och surade lite och kände mig allmänt deppig en stund...
Men det gick över, och helt plötsligt så var jag glad igen... Fick mitt trevliga senare på kvällen :P.

Har fått mer och tyngre uppgifter att göra på jobbet, nu ska jag göra en del av golven med, vilket nog inte är helt nyttigt med en liten i magen... får väl hoppas att den vill stanna trots allt. Men det ska den nog göra, det är vad jag tänker tro på iaf. Även om det inte känns bra när jag åker hem på kvällen, då känner jag av extra mycket s.k mensvärk... hoppas det ger med sig snart.

Men jag har iaf gått 5 fulla veckor nu, men om jag ska tro på allt jag läser, så tror jag att jag är i vecka 6, för jag är konstant kissnödig, trött, magen uppsvälld och ibland illamående... Men det kanske kommer tidigare när man har varit med om det 2 gånger förut?? Å andra sidan så är ingen graviditet den andra lik...
Ska iväg och handla om en stund, tvättmedel bland annat. Erik får bära allt sen :P, nåt ska han väl få anstränga sig med??

Annars mådde jag oförskämt bra idag, på förmiddagen, då det helt plötsligt slog mig att jag faktiskt har ett barn i magen... kanske har jag vägrat fatta det innan... jag har ingen aning... Men jag vart glad, och att jobba gick busenkelt. Inget gick fel helt enkelt.

Nu ska jag gå och kissa... det var ju faktiskt 3 timmar sen senast...
Sen ska jag kolla efter recept på kyckling som jag gjorde förut, som vart så himlans god... Eller fick jag det receptet av svärmor?? Hmmm borde spara alla mina recept, skriva rent dem i ett block, så man kan spara dem... man kan ju ha användning för dem längre fram...

Nähe, kissa skulle jag göra...



Nu har vi varit iväg och handlat, och Erik bar faktiskt kassarna hem. Tack för det =).
Tycker han är så gullig när han kommer med sina små frågor, och är så intresserad och så där. Det känns som att han är mer delaktig i det hela, och att han bryr sig... Vilket är en rätt okänd känsla för mig, för jag har aldrig varit med om nåt liknande förut, tro't eller ej...

Sen känner jag mig så larvig var kväll när jag går och lägger mig... Tog kort på vagnen som bebis ska ha sen, och tittar på bilderna en gång varje kväll, innan jag ska lägga mig, och drömmer mig bort till nästa höst...

Har iaf gått precis 5 fulla veckor idag, så jag är väl i vecka 6 nu då... Läste precis på Liberos hemsida, om hur det står till i magen och så där... bebis är 1,5 cm liten från huvud till stjärt, och min livmoder är ungefär i storlek som en klementin...

Nu ska vi snart äta, ha en riktigt bra kväll alla


//Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

hur var vantarna? värmde de ngt? *ler*.....ta det lugnt på jobbet .....har du inte sagt till chefen att du har en liten att ta hand om i magen ....

2007-02-09 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0