Den kom ut!

Den rymde, den följde med, den tog snålskjuts.. ja kalla det vad ni vill... Men min spiral följde med ut... Har mens, hade satt in en tampong, när jag blödde massa, hade migrän och kände mej jäkligt trött. Tyvärr satte jag den åt fel håll. Trådarna på tampongen trasslade ihop sig med trådarna på spiralen.
Jag gick på toa, skulle ta ut tampongen, funderade på vart snörena var, funderade på om jag inbillat mig att jag satt in någon tampong, kollade om det var blod i trosorna.. näe.. inte det.
Hmm känner efter för säkerhets skull, och där är tampongen... ÅT FEL HÅLL!!!
Jaha, bara att börja gräva då, men inte sittande på toaletten, fick klä av mej, sätta mig i badkaret.. ja kära nån.. ut kom den, med en spiral på släptåg.
Så nu är jag spirallös. Jag är oskyddad... hur tusan ska jag våga ha sex?? Fast jag är ju bebissjuk... hmmm. Erik sa i ett sms att då kanske det kan hända nåt oplanerat... det fick ju inte mina äggstockar att klia mindre.
Kändes konstigt igår, att spiralen var borta, har ju annars känt den på nåt sätt, iaf när man känner efter, man kan vara lite öm i magen... så igår kändes det tomt i magen, kände inte nåt där inne längre. Mycket konstigt kändes det. Men nu känns det bra. Men jag funderar på om jag ska tordas ha sex med erik... tänk om en olycka är framme?! Det får ju inte gå för fort...Har lätt för att bli med barn, hade jag iaf med mina två första. Med första vart jag gravid, trots p-piller, med andra vart jag gravid 2 veckor efter att jag slutat med p-piller. Snabba puckar..
Men Erik sa här om dagen: Jag vill ju faktiskt ha en liten "sak" med dig...

Har jobbat idag, resten av avdelningen låter relativt säkra på att jag får förlängt, jag vet inte, vet inte när jag får veta heller. Piss... men jag gråter inte om jag hamnar på meritor.. ska erkänna att jag saknar det stället...

Erik jobbar eftermiddag denna veckan, så även nästa. Så om jag får förlängt där borta, så betyder det i praktiken att jag inte får träffa Erik på ett par veckor, så vida jag inte ställer klockan varje natt, för att vara vaken lite när han kommer hem. Men det är tydligen bara jag som lider av att vara utan honom.. han tycker bara att det är en del av livet. Och säger som tröst: Tänk de som har så här jämt, som alltid jobbar motsatt skift. Jo.. visst, men nu är inte jag dom.. Hur kul är det att träffa någon bara på helgerna, och när man har barnen varannan helg, så känns det som om man behöver helgerna för lite komunikation. Men som sagt, han bryr sig inte.
Ja, ja det blir väl pengar i lönekuveret sen i alla fall. Alltid något, sa han som fick se Åmål.

Var hemma hos mamma här om dagen, och vilken skillnad det är på henne!! Hon är så mycket piggare och gladare nu... och på tal om mamma, Gunnar har namnsdag idag, måste ringa och gratta...

Nähe, börjar bli dags för sängen, ska snart gå och borsta tänderna, sen ska jag krypa ner i  sängen och sova.

Gonatt, gonatt!
//Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

skoj o läsa om dig igen.....var ju ett tag sen ....kollar nog din blogg ett par gånger om dagen hihihi....hoppsan kerstin, det där om spiralen ....yokigt av dig att sätta tampongen fel..hahahaha....ses på lördag kl 16 då....kramisar

2007-01-09 @ 21:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0