Jag ljög här om dagen

När jag sa att en biljett mellan hallsberg och örebro med sj kostar 60 pengar så hade jag väldigt fel. Det fick jag erfara igår, när jag fick ta tåget hem, för det var fullt i alla bilar, och han jag brukar åka med skulle sluta tidigare, han skulle kolla lägenhet i rosta.
Så jag fick skjuts av ett par arbetskamrater, till hallsbergs station, i hopp om att jag skulle hinna med tåg i bergslagen tåget, men det gjorde jag dessvärre inte.
Fick lösa biljett på tåget.. kan någon gissa vad det kostade??? Det gick på 105 spänn! Tänk er själva.. åka 3 mil med tåg med SJ, det är fan inte billigt det... Den törra konduktören sa att det kostar 50 kr i påslag, om man löser biljetten på tåget... Helt jävla otroligt. Inte kan man läsa sig till det någonstans heller... lite dålig stil måste jag säga.
Nä, det får vara nog om det!!

Pratade med Erik igår natt, och tydligen så har jag sagt nåt som han vart både ledsen och arg över. Han snackade en massa om det i sms, när jag hade kommit hem idag. Han har visst varit deppig hela dagen. Saken är den att jag inte har en aning om vad jag har sagt, för att såra honom... illa...
Men vi har sagt att vi ska prata om det, jag vet bara inte vad jag ska prata om. Är det inte sådana här dilemman som killar brukar råka ut för, dvs att de inte kommer i håg vad de har sagt till tjejjen, som i sin tur blir sur??? Får återgå till mina funderingar om det hela.

Annars har jag ont i skallen för tillfället, och så känner jag mig lite yr, tror det beror på att jag inte har ätit någon riktig mat idag. Fick tårta på jobbet, då kvalitetsstaffan fick sluta idag. Han var inhyrd från manpower, en riktigt bra kille, som tog tag i saker och ting. Han skulle f*n passa som att bli avdelningschef, då hon som är chef över våran lina nu, inte ska ha kvar den postionen, hon har gått över till en annan lina. Men han skulle i alla fall passa kalasbra till det.. men, men.. han skulle börja jobba på scan, vad han ska göra där, vet han inte själv. Men han tyckte det var tråkigt att han skulle få sluta, för han tyckte det var skoj att jobba med oss.

Annars har jag väl fått en hel del gjort på jobbet idag. Paneler kunde jag inte göra så många, då det fattades kåpor... hoppas att det finns på måndag, annars blir det besvärligt vill jag lova.

Försökte sova middag idag, när jag kom hem från jobbet, efter att jag skurat ett par toaletter och badrum. Men Erik kom ju på att han skulla ha sms maraton just då, så jag fick inte mycket sömn i mina stackars ögon. Mitt i allt så ringde den förbannade telefonen.
Grannarna har klagat på vårat akvarium.. vi gör allt för att få det tyst.. men det går inte så där jättebra... hmmmm Nu är det en pump som lever rövare... får se om vi kan få den att förstå att den ska hålla truten på sig...

Sa till Erik att vi får gå dit och tala med dem, och fråga om det har blivit nå tystare... för de ringde idag och sa att det var nåt som lät. När vi hade en annan pump inkopplad, så var det dock 10 resor värre, så vi har gjort mycket för att få det tystare. Och ju tystare det blir, ju skönare blir det ju här hemma, om man kan vila öronen och så.

Nähe.. nu ska jag filosofera vidare om vad jag ska göra den här kvällen.. blir väl CSI senare kan jag tänka mig...

Ha de gott
//Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Hi hi, va kul du skriver, speciellt "den kom ut", höll på att garva ihjäl mig. Kul att du fick förlängt på jubbet med.
Hur gick det på nyår, var det bara jobbig huvudvärk eller? Skulle va kul om du ville komma hit på lite kaffe o mario eller kanske nån matbit nån dag..Saknar dig :/

2007-01-13 @ 00:41:57
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Wops! Är det väldigt lyhört hos er då? Om grannarna hör akvariet menar jag - dånar det inte hos er själva då? *funderar* Håller tummarna för att det har blivit bättre!

2007-01-14 @ 11:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0