trött som en gnu...

Måste bara svara på nåt som jag tog åt mej av i Lindas blogg...
Vissa människor tycks bara inte förstå att det kan slita på ork och socialt liv när man jobbar.. Innan har jag inte haft så många heltidsjobb, iaf inte där man måste ligga i och jobba precis hela tiden. Hade ett heltidsjobb när jag jobbade på plantmarknaden, men där var jag ju bara en månad..
Visst praktiken på Meritor kanske man kan relatera till... men det är en jäkla skillnad, då man var praktikant, inte hade något som helst ansvar och så hade man inte nåt att göra hela tiden.. ofta kunde man bara sitta och slappa medans maskinerna jobbade. Hade alla maskinera funkat samtidigt så hade man haft att göra, men nu gjorde de sällan det...
Så nu när jag äntligen har fått ett jobb, så har jag fullt upp med att sköta om det jag ska.. göra bromspedaler till exempel... dra i skruvar och nipplar och grejor och man måste många gånger ta i för att dra åt det tillräckligt hårt. Gör man det inte så kan det leda till att någon krake som får just den bromspedalen får en dumpers som inte stannar när de trycker ¨på självaste bromen.. och det vore jäkligt besvärligt om det skulle kunna spåras tillbaka till mig...
Så att jag inte orkar med att höra av mig till dig, eller till någon annan får du försöka ha förståelse för.. men det kanske är svårt, att förstå när man som ung kan ringa och sjukanmäla sig till skolan och bara ligga hemma och sova, för att man inte orkar gå till skolan, eller för att man inte vill... Men du lär väl upptäcka en vacker dag att arbetslivet inte funkar likadant.


Är glad att jag har svägerskan iaf.. hon förstår att jag är trött efter att jag jobbat, och hon är glad för att jag har fått ett jobb i alla fall. Är glad för att Erik förstår med...  och jag förstår honom nu när han är trött när han kommer hem från jobbet.
Trivs bara bättre och bättre på jobbet på tal om det.. har förlängt till 23/2, så det känns jäkligt skönt måste jag säga. Äntligen lite pengar på kontot,, iaf pengar att prata om :P. Mina jobbarkompisar hoppas att jag blir kvar där även efter datumet ovan, de tror på att jag får vara där fram till semestern.. å det vore ju inte fy skam.

Är nyfiken till miljoner, vill veta vad Erik har köpt till mig i födelsedagspresent... vill veta nu.. får se när jag får öppna.. skulle inte förvåna mig om jag får vänta tills imorgon kväll.. hur ska jag stå ut??
Vet att jag har fått underkläder, men vet inte hur de ser  ut.. hoppas det är några sexiga saker ;).

Mer då.. längtar tills den dag då jag är garanterad en föräldrapenning som baseras på det jobb jag har nu.. men det lär väl dröja ett tag till.. måste jobba med det där i 6 månader sammanlagt... och samtidigt som jag kan känna att det inte är tid för litet ännu, för jag vet ju inte om jag har jobb i 6 månader, så önskar jag ändå att det kunde hända en liten olycka... men, men.. den som lever får se vad som händer.

Igår så gick jag och la mig klockan halv tio.. somnade till och så vaknade jag när klockan var tio.. av att jag hade en dikt i hjärnan.. en som jag dikterat upp själv.. var tvungen att skriva ner den på ett papper, och tänkte vara snäll och dela med mig av den här... Kritik mottages gärna.. :D.

Du har en gåva i dig,
en värdefull och bra.
Den gåvan kallas kärlek,
och kan visas med en kram.

Det bäste du kan göra med den,
är att dela den med nån',
med någon som du tror på,
någon du tycker om.

Jag ger dig nu ett fång,
av det fina som jag har.
Det kallas visst för kärlek,
och den vill jag du ska ha.

Den handlar om att dela,
med någon speciell,
och just denna någon,
är ju faktiskt dig.

Tillägnad min älskade sambo.

Det får avsluta min blogg för idag!
Kram till er som förtjänar det!!

Å just ja.. grattis till Emma och Andreas som fått en liten Simon!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: svägerskan

din dikt var himla fin ...... nästan rörd-varning på den *ler* ....du är duktig du... ses på lördag då ... kram

2007-01-17 @ 20:43:49
Postat av: Malinbayard

Så fint du skriver! Och du, man FÅR vara trött! Det är Malin också emellanåt. Men IDAG hoppas jag att du är piggelin och glad, det är ju din födelsedag!!! VARMT GRATTIS!!!

2007-01-18 @ 10:04:32
Postat av: Linda

GRATTIS!

Hihi, har skrivit i min blogg nu :)

Ses!

2007-01-18 @ 16:16:02
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0