Jag borde äta:

Leverpastej, gröna ärtor, broccoli, jordgubbar... det innehåller ju järn och nyttigheter. Fick tipset av Malin, men egentligen så vet jag ju vad som är bra att äta, frågan är ju bara varför jag inte äter det? Tycker inte om?? Jodå, jag tycker mycket om leverpastej, men tyvärr så blir jag himla sugen på mjölk när jag äter en leverpastejsmörgås... å då har man ju förlorat effekten... Gröna ärtor, tycker jag oxå om, får försöka göra i ordning bara till mig själv, för Erik vill inga ha...  Broccoli.. jodå, tycker om det med.. men det är svårt att koka dem, så att de inte blir träiga... Jordgubbar.. säger jag bara mums.. men tyvärr är de allra godast med grädde på...

Annars har det egentligen inte hänt så mycket. Har varit lite kattvakt nu i några dagar. Men Kisse fick vara kvar i fjugesta, ute eller inne.. hon fick välja själv. Fyllde på mat och bytte vatten, tog in posten och så där. Varför hon inte fick vara här? Helt enkelt för att hon inte trivs med det, man ser ju långa vägar att hon inte alls vill vara här. Är hon här så ligger hon mest under sängen, äter jättelite och vill inte alls vara kvar inne. Bättre då att hon får vara där, hon hade ju tillgång till mat och vatten hela tiden, och så kunde hon krypa in under tak och sova på en varm fäll när hon ville, så jag tror inte att det gick någon nöd på henne. Min lilla Kisse, saknar henne så.

Har en massa dåligt samvete idag, har bett om ursäkt och så, men ändå så gnager det i mig... var ju bara så dum, och vi är inte osams på något sätt, vet inte varför jag var så elak... Kanske ren frustration, brist på uppmärksamhet? Jag vet inte, önskar jag kunde vara så där trygg i mig själv som jag en gång var... men som gravid så är jag inte så trygg som jag vill. Känner mig mest hispig och osäker, tyvärr.

Duschade idag, som jag brukar göra varje dag, så det var väl inget speciellt med det egentligen, förutom att jag beskådade mina bröst... huga vad de växer... de rymmer ju snart ur mina underkläder... Aja.. det är ju trevligt att ha stora (nåja större) bröst nångång, då får man ju iaf veta hur det är, egentligen är det ju rätt trevligt... har väl alltid önskat mig lite större bröst, om jag jämför med min normalstorlek... Får se hur det blir i framtiden.

Nu ska jag gå å borsta gaddarna, Erik jobbar sista dagen imorgon, och på fredag så ska vi sova extra länge... som jag redan gör alla dagar... onyttigt egentligen, känner mej så lat, trött och seg.. blääää. Men, men.. bebis är en nattmänniska, den saken är klar, så det är väl bäst att jag vänjer mig... Min dotter var med en nattmänniska som liten, så jag kanske ska vänja mig med att vara vaken om nätterna och sova lite längre om dagarna... Det visar sig...

Det börjar dra ihop sig till flytt... längtar massor!

Kram

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Visst ÄR det typiskt det där att allt är så lätt i teorin om hur man ska äta, röra på sig, uppföra sig eller vad det än är, men praktiskt fixa det sedan. Hm! Då blir det genast klurigare.
Lycka till iallafall. Har man satt bollen i rullning och FÖRSÖKER så är det iallafall en bit åt rätt håll.

2007-07-19 @ 23:47:04
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0