kroppsstrumpa

för katter, det vore nog en bra framtid... Men nu fick jag vara teknisk med en gammal fotbollsstrumpa.. Kisse är ju nyligen kastrerad, och såret är ju mycket intressant att slicka på, vi människor tycker inte att det är en bra sak att göra, men det vill Kisse inte förstå. En tratt var inte alls bra tyckte kisse, provade med en benlinda, mjo, den funkade ju, men den satt ju inte så bra förståss... och så syntes det så väl. Men så letade jag lite i garderoben, och hittade en gammal fotbollsstrumpa. Kapade den lite här och var, och gjorde hål för benen, sen var den rätt bra. Men Kisse tyckte ju inte att den var så kul att få på sig... Upptäckte även efteråt att det som skulle skyddat vid magen vart alldeles för smalt, så jag tejpade dit lite linda provisoriskt...
Kan det inte finnas kroppsstrumpor för katter?? Som är sydda i elastiskt tyg, med hål för benen... det vore ju perfekt. Så slipper katten krångla med en sån där tratt.

Sambon och jag har det himla bra nu, allt känns bra och rätt, och vi lär oss att lyssna och tolka varandras signaler. Tror en hel del löstes upp och fick oss införstådda med saker och ting hos barnmorskan... Till exempel hur man ska tolka varandras signaler, och kroppsspråk.

Har annars haft en himla mysig dag idag, har mestadels mått bra, förutom nu på kvällen, den är inte så kul... Har mått illa, men vi åt jättegod mat. Pastasås, med lax, dill, gräslök, och citron i...För att det skulle bli sås hade vi i en stor burk med creme fraishe. Vart mycket, mycket gott. Till det hade vi tagliatelle... (bandspagetti på svenska).
Vi har även städat en massa idag, å jag tog mej en lång svängom med damsugaren. Ujjj vad en är kul att damsuga med. Det går så lätt, å det blir rent å snyggt.  *nöjd*.

Var även på trädgårsmässan idag, tillsammans med svärmor Marita och svägerska Emma. Mycket trevligt. Det fanns mycket att kolla på, köpte ett par blommor, lite kylskåpsmagneter med roliga ordspråk på, sen vart det ett halsband med såna där glansiga svarta stenar... himla snyggt var det. Vi fikade där med... smakade bra, men det gick segt med téet... det var ju för varmt...

Väl hemma så var det ju den där städningen som jag skrev om ovan. Erik plockade, å jag damsög, och plockade självklart med. Städade stora toaletten, ska torka av på den lilla med, det behövs. Men det gör jag nog imorgon.
Svärfar var här sen, han hämtade våran gamla tv, en gammal trasig pall som ska kastas, och våran trasiga damsugare... den använder han i källaren, för den duger ju iaf att suga damm med...
Så nu är det jättesnyggt här hemma.... Nu vart man ju sugen på att ta hem folk hit.. ha en liten fest å så... Nej, jag ska inte dricka.. men umgås kan man väl???

Nähe.. nu ska jag borsta gaddarna, sen ska jag krypa ner i sängen... å sova.. imorgon är det ju dags att jobba.. hoppas sannerligen att läkaren sjukskriver mej ett tag till, på halvtid. För heltid orkar jag inte... vad gör jag om hon inte gör det??? Huga ligen.

Var ju på dop igår med... hjälpte Nina lite när hon fikade, å uppnade paket.. gosade bebis hi hi... Hon tyckte nog det var skönt att få fika i lugn och ro, å jag njöt av att gosa bebis... Vill ha min bebis nuuuuu, fast färdig då...

Kram på er alla!
En glad Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej du. Jo jag läser ju din blogg men är fruktansvärt dålig på att kommentera. Bättring? Kom nyss på att jag inte svarat på ditt mail, du får ursäkta.. Himla mkt att tänka på nu..Och ta tag i..Mer virrig än vanligt :) Men du får ha det himla bra..

2007-03-27 @ 21:54:38
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för fikan idag också..! / Linda

2007-03-27 @ 21:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0