svart på vitt...

Har jag fått nu... att jag är en oansvarig mamma, som inte bryr mig om mina barn... eller iaf inte om Nathalie. Det fick jag precis veta i bilen... Det hela började med en diskussion om datorer, om barn som precis börjat skolan bör ha en egen dator på sitt rum. Det anser inte jag. Jag vill ha lite mer kontroll på vad de gör vid datorn, och vad de inte gör. Jag tycker att det räcker med att det finns en stationär dator och en laptop i hemmet. Jag anser även att det bör räcka till 2 barn. Finns ju flertalet familjer som bara har en dator, och betydligt fler barn som klarar sig på bara det.
Jag anser även att barn i den åldern ska vara ute mer och leka än att bara sitta inne. Å visst, jag kan inte säga emot att det är precis vad de gör nu. Men sist de var här, så var inte sandlådan någon höjdare, och vädret var inget vidare värst kul det heller, så då tyckte jag att de kunde få vara inne. Jag menar, hur kul är det att sitta å få sand i halva overålen och i stövlar och alla andra tänkbara ställen?? Nej, precis, inte så överdrivet kul.
Men jag är tydligen en förälder som släpper ut mitt barn vind för våg, jag bryr mig inte om vad de gör, jag är helt enkelt oansvarig som mamma. Hade jag förvisso aldrig trott om mig själv, och jag trodde i ärlighetens namn att man faktiskt kunde släppa ut en dotter som är 5 år själv för att leka, utan att man som förälder ska få behöva sitta i sandlådan och vakta som en hök. För Erik (som sagt allt ovannämnda), tror att det finns en pedofil i varje hus, och det ska man minsann oroa sig för, och för att jag ville släppa ut min dotter själv, så är jag oansvarig och jag släpper även ut henne vind för våg... Och så tänker jag heller inte på konsekvenserna...
Det är ju förbaskat synd... att jag fick veta det först nu.. när jag är gravid, och ska ha ett barn till... det kanske inte borde få komma ut till sin oansvariga mamma??? Kanske ska börja sätta på barnen slöja, och heltäckande kläder trots sommarvärme (senare i år), för att pedofiler inte ska tycka att mina barn är attraktiva... För vem vet... det kan ju faktiskt sitta 8 pedofiler bara här i närheten...
Näe... jag är helt enkelt en värdelös mamma, som inte ens borde ha några barn över huvud taget. Lagom ansvar för mig kanske vore en tamaguschi?? Ni vet ett sånt där elektriskt husdjur...

Nä..över till nåt annat...

När jag skulle till tåget i förmiddags, för att åka till jobbet. Så kom jag fram till en korsning, precis innan södra station. Då ser jag polisen står där... haffar cyklister som cyklar mot rött. Äntligen tycker jag, inte en dag för sent. Kan tala om att de som fick böter såg allt bra chockade ut, och undrade säkert varför just de fick böter... jo jo...

Jobbade som vanligt på jobbet... får inte göra golv längre, min arbetsledare sa ifrån hi hi. (hmm vet inte om det där hi hi egentligen passar in, eftersom jag är skitförbannad). Så jag har gjort pedaler och paneler halva dagen, och nu äntligen har man fått upp ett litet förråd, så nu slipper man stressa ihjäl sig, och det kan nog vara skönt för den som ska jobba där i morgon förmiddag med, att slippa tänka på att det är jättestressigt med paneler...

Nä.. nu ska den värdelöst, oansvariga mamman ta sig en ordentlig funderare, och sen ska jag ta och ordna mig lite mat. Å jag tänker då rakt inte äta tillsammans med han som påstås vara min sambo... han som jag trodde stöttade mig... Näe... Hmmm kom att tänka på en sak.. min dotter får gå ut och leka själv både hemma hos sin pappa och hos mina föräldrar... undrar om de också är oansvariga och värdelösa föräldrar då`???

//En förbannad Linda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Män!! Min son kommer inte få ha egen dator förrän han börjar högstadiet!!

2007-03-13 @ 20:53:00
Postat av: svägerskan

men gumman......vet exakt hur du tänker o känner.....fast kan inte låta bli att hålla med erik LITE (förlåt) ... för jag är kan känna lite så med.....inte att du är en oansvarig mamma....en tjej som Nathalie funkar ju att leka själv, men att jag nog skulle hålla koll o kanske röra mig runt balkongen o köket......hmm...hoppas du förstår vad jag menar.....kommentera gärna genom lunar eller nåt....Kram

2007-03-14 @ 15:51:56
Postat av: Linda

Om jag får en son får han aldrig ha en egen dator på sitt rum, haha, eller han ska lära sig att ha en bra uppfattning om kvinnor iaf.. Men det jag tänkte fråga var, hur är det?
Kollade på min skohylla idag nu när det nästan är vår, och kom på att du kanske saknar dina skor? Eller kanske inte, men hur går det med boken du lånade av mig? Läst den? Jag tycker iaf inte att du verkar oansvarig, jag hoppas och tror att man kan släppa sina barn att leka själva när de är i den åldern som du skrev.
Hur går det med illamåendet o allt?m Hoppas du har det så bra du kan. Kramar

2007-03-15 @ 02:09:20
URL: http://lindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0