Längesen nu

Har inte bloggat på rysligt länge nu... Har nog slarvat. Eller inte haft lust, eller helt enkelt haft annat för mig. Brukar ju blogga rätt regelbundet annars. Men tiden har flugit förbi, å jag har faktiskt tänkt att jag skulle ha bloggat i flera dagar, men det har inte blivit av. Men jag gör det nu i alla fall. Bättre sent än aldrig, brukar jag å många andra säga ;-)

Har haft barnen här hela långa helgen, det har funkat bra, Nathalie tar medicin för sina öron, hon har nån läskig vaxpropp som inte vill lossna. Så hon får örondroppar mot det 3 gånger om dagen. Nackdelen är att hon tyvärr får ont av dem efter en stund, Men jag gissar att det är för att det är den här vaxproppen som löser upp sig och så.

Igår var vi i Fjugesta, barnen hade tjatat sen de hit kom, att vi skulle i väg och kolla på brasan. Och jag försökte förklara att det var några dagar kvar... men de ville inte riktigt förstå det. Men vi var dit igår i alla fall. Åkte nästan direkt efter att Erik kom hem från jobbet. Och så åt vi innan då... Men jo.. Erik har jobbat även denna långhelg, förstår att han vill ha de extra pengarna man får nu vid storhelger, men jag hade nästan sett fram emot en lugn helg, där han var hemma. Nu har det blivit att jag fått tagit ungarna hela tiden... Men, men, många kan tycka att det är ju mina barn, så de är väl mitt ansvar, men har inte en låtsaspappa ett visst ansvar oxå? Eller är jag helt ute och cyklar som tycker så?? Ja, ja.. det gick ju bra i alla fall, så jag ska inte klaga.

1 maj, och jag tycker tiden går ungefär hur långsamt som helst, vill ju att det ska vara den 25:e, jag vill åka iväg på ultraljud... Är nästan sugen på att försöka boka om tiden så det blir lite tidigare, men jag gissar att det är fullt, så jag får nog hoppa över det...

Ny magbild idag förresten, 16+4, tiden går fort, å magen växer, det sprattlar på rätt bra där inne, men jag längtar till de där riktiga kickarna kommer.
Bebis hade disco där inne här om dagen (trodde jag iaf), kändes tydligt många gånger på utsidan, men att få Erik att känna var meningslöst, han var mitt inne i både hockey på tv och nåt intressant ritprogram på datorn... så jag existerade inte så himla mycket.

Nu ska jag fixa käk till mina små vildar, sen ska jag packa deras väska, och så ska de få byta om till lite snyggare kläder.
Ha en bra dag alla!!


magen i vecka 16+4

Kommentarer
Postat av: svägerskan

vilken fin tröja du har på dig

2007-05-02 @ 16:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0