Ont

Tror jag att Theo har, i sitt öra, han är inte så glad, och har inte varit det de senaste dagarna. Har varit hos doktorn och kollat upp det där, och det var för mycket klet i örat för att han skulle kunna se ordentligt. Så han skrev ut örondroppar åt honom, och så ska vi tillbaka på Torsdag, för att kolla då.
Köpte alvedon åt honom idag, han fick en förut idag, och då kändes det som om han lugnade ner sig. Han sov i alla fall gott efter det. Men han har sovit mycket idag, hela dagen mer eller mindre. Och som det känns så är det bara jag som duger. Han kräks mer än vanligt, huga, tycker så synd om honom.

Annars så har vi varit ute ganska mycket idag jag och Theo, vi tog en lång promenad i vagnen, han vaknade när vi var på apoteket, och där tyckte han inte att han skulle ligga tyst i vagnen, så jág fick snällt ta upp honom och gå och bära på honom där. Köpte alvedon som sagt, och så löste jag ut mitt recept från barnmorskan, ska käka minipiller nu i några månader, sen blir det spiral igen. Hade väl helst satt in spiral redan imorgon, men det var visst för tidigt för det. Så jag får vänta till den dära efterkontrollen, i Januari...närmare bestämt den 9:e. Aja, om några dagar så är jag väl skyddad av de där pillren iaf, får hoppas att de hjälper... vill inte att det händer som det gjorde när dottern kom till. Käkade då kombinerade p-piller, men vart gravid ändå. Men ännu har jag inte sett röken av någon mens, å jag hoppas att den håller sig borta en god stund till.

Vårat vardagsrum är nu färdigrenoverat, nästan. Bara lister, eller rättare sagt socklar som ska dit nu efter golvet. Sen så är det bara att bära in möbler dit in. Ser fram emot att få in akvariet där inne, undrar hur jag ska kunna bärga mig tills det är bra vattenvärden i det karet, och allt som ska tas om hand med det, innan man kan flytta över fiskarna...

På fredag ska vi handla alla julklapparna, vi har typ ingen annan dag att göra det på, undrar jag hur jag ska lyckas handla eriks julklapp utan att han ser det, inte det lättaste för mig att ta mig in till marieberg på egen hand... Har en liten stilla önskan om att det ska börja gå bussar mellan fjugesta och marieberg, men jag kommer nog inte få den önskan igenom... men man kan väl hoppas?!

Nähe, nu ska jag gå upp och borsta mina tänder, så jag får det gjort idag, sen så ska jag bära lite på gosebebisen, får hoppas att han somnar om snart igen, gör han det så är det jag som slänger mig i sängen och passar på att sova några timmar. Sov visserligen middag, och det var ju välbehövligt.  Önskar jag hade kunnat blogga oftare, men tiden liksom springer iväg... Nä, dags att borsta tänderna, sen så ska Theo få en ny alvedon... min stackars lille plutt!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Stackars lille plutt. Hoppas att han piggar på sig snabbt.

2007-11-29 @ 15:51:14
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0