Ett kräk...

Vore ju elakt att kalla min lille Theo för kräk... men just idag så stämmer det rätt så bra in. Okej, han är inget kräk i den bemärkelsen man brukar använda ordet, men det här med att kräkas vet han i alla fall hur man gör.
Tidigare i kväll när jag tyckte att jag hade lite tid att prata i telefon, så kaskadkräktes han över halva mig, lyckligtvis hann jag få dit en handduk, så jag vart inte allt för nerkräkad. Och alldeles nyss, när jag var uppe och bytte blöja på honom och sen tog upp honom och la honom mot min axel, så vart det en kaskadkräk på ca 1,5 meter. Imponerande.
Annars är han en väldigt sällskapsjuk herre idag, som tycker att hans lilla mamma ska gå å bära på honom mest hela tiden, eller ha honom i famnen. Vaknar rätt snart när jag lagt ner honom i vagnen. Men det gör inget att han vaknar, det börjar bli dags för honom att vara vaken en stund, så jag slipper sitta med honom hela natten och verka jätteglad och pigg... Men just för tillfället så låter det som om han är vaken och ligger och är rätt nöjd där i sin vagn.

Snart kommer Erik hem, från sin andra dag på jobbet, han jobbar eftermiddag den här veckan, förutom igår då, men då var det ju introduktion. Tycks vara lite slappare och mindre strikt på det där jobbet, vilket kan vara skönt. På Meritor fick man ju knappt gå på toa, eller man hann helt enkelt inte, iaf inte om man jobbade på monteringen. Det var en annan femma när man stog vid en maskin... Här kan de ringa när de vill, får använda mobiltelefonen när de vill. Erik ringde hem idag faktiskt, å det hör inte till vanligheterna, å han lät faktiskt glad... inte ofta han låter glad när han ringer från jobbet... Å han sa att det var trevligt folk där oxå... Låter bara bättre och bättre.
På Fredag ville han rymma hemifrån på eftermiddagen och spela poker, å det kan jag inte missunna honom, han som har längtat så efter det. Det blir ju aldrig samma sak när man spelar anonymt över nätet... ska jag säga som aldrig spelat irl...

Imorgon är det mycket på gång. På förmiddagen kommer det folk hit, å hälsar på. Bland annat Eriks moster. Sen kommer även hans mormor och antagligen även hans morfar, marita skulle oxå komma hit. Å alla ska de kika på lilla Theo. De skulle komma vid 11-tiden. Vid 13 tiden så ska vi iväg till BVC för att väga och mäta. Intressant å se om han gått upp ännu mer i vikt, å se hur mycket han har vuxit, tyvärr växer han alldeles för fort... Vill ha en pyttebebis en stund till... På kvällen så ska vi iväg på klädparty, i Örebro. I brickebacken... är lite nervös över att åka dit på kvällen när det är mörkt... men det ska nog gå bra.

Nu har Erik kommit hem, så nu ska han få sitta här :-)

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Aj då, anar att tvättmaskinen får gå varm hemma hos er nu då.
Ha det så trevligt med alla besökare.

2007-10-31 @ 17:54:51
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: karolina

Melwin kräks inte på mig utan på sin pappa mest :D idag 2 ggr. men men, det är ju sånt som händer. hoppas att allt går bra med eran lilla theo :) / karolina

2007-11-01 @ 21:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0