toppformens ickeform?

Lät lagom invecklat det där, och det är det nog oxå.. för inte ens jag själv kan riktigt förstå vad det står för. Men det lät bra i alla fall, och i brist på fantasi så får den väl duga.

Här är det mesta kaos, middagar blir sena, frukosten äts sällan före klockan halv två på eftermiddagen, och nattsömnen infaller sällan före halv tre på natten. Gissa vilken liten mysherre som bestämmer över våra liv? Jo Theo förstås. Men en riktig gosbebis är han. Och mamma är gossjuk hon med, så det går ju ihop i alla fall. Ibland kan man önska att man hade två bebisar, för jag kan nämligen bli lite avis när Theo ligger och snusar och sover hos sin pappa... Jag vill oxå ju...
Fast i samma stund som jag tänker det så tänker jag även på alla baksidor som följer med 2 små bebisar samtidigt... Det är nog jobbigt. Har aldrig haft tvillingar, men det kan inte vara helt lätt. Är impad av de som klarar av det. Men lyckligtvis så får ju tvillingarna så mycket nytta av varandra senare när de börjar leka, de har alltid en kompis.
Annars är Theo en snäll liten kille, som gärna ligger och pratar och är väldigt social när han är vaken. Så att han är vaken om nätterna är väl egentligen ingen pina, som det skulle kunna vara, om han haft ont i magen och skrikit... Nackdelen är väl att han kan kaskadkräkas ibland. Tur att det inte händer allt för ofta.
Klockan börjar ticka iväg mot eftermiddag, senare i eftermiddag så kommer svärfar hit, tror de har sagt att de ska börja tapetsera då, eller så skulle de fortsätta att slipa golvet, och med den gnisselsaken som de ska använda så lär inte jag å Theo befinna oss här hemma då. Men han skulle inte komma förens vid 16-tiden, å jag tänkte passa på att sova lite med Theo, så jag orkar med en promenad och att vara social mot svärmor, dit jag tänkte emigrera. Min ork säger egentligen att jag bara borde vara hemma, men det där vardagsrummet måste ju bli färdigt någon gång så jag får väl flytta lite på mig helt enkelt.


Svärmor sa här om dagen att hon tyckte att Erik skulle hjälpa till lite, för det var nämligen disk på diskbänken. Då kunde jag inte låta bli att säga till att han faktiskt är jätteduktig. Han hjälper till mycket. Han tar hand om Theo, byter blöjor och kläder. Så jag tycker att han är jätteduktig. Sen att han kanske inte tycker att det där med att byta blöjor är helt kul men gör det ändå, tycker jag är bra gjort. Finns ju vissa (nämner inga namn) som faktiskt vägrar... barnsligt enligt mig.
Nä.. nu ska jag vila, är trött... av förklarliga själ - nattvakenhet.

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Att ha en liten "chef" är verkligen ingen annan chef likt. *fniss*
Njut, mys och ta disken när det passar!
Jag drömde också om tvillingar INNAN jag fått barn, nu tror jag bestämt att det är smidigast att ha en i taget...
Gillar storasyskonen sin lillebror?

2007-10-25 @ 07:53:40
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0