20 mils färd

Det vart det igår... eller iaf enkel resa så stämmer det miltalet. Vad vi gjort 20 mil hemifrån kanske ni undrar? Ja vi hämtad ett rätt stort akvarium i Vänersborg. Närmare bestämt 828 liter. Eller 2,3 meter långt. Men det lär ju dröja innan vi lyckas få upp det där det ska stå. Bebis lär väl komma snart, å så tar det väl ett tag innan man kommit in i nya rutiner och så vidare. Men det ska nog bli bra till sist.
Annars så gick färden till Vänersborg bra igår, hade svägerskans sambo med oss, som fick hjälpa till att bära, å han hade GPS med sig, en ovärderlig sak. Funderade många gånger på hur tusan man klarade sig innan GPS apparaternas tid... Fy för att få sitta med kartbok över en stad å hoppas på att man tagit av vid rätt avfart. Med i vårat sällskap så hade vi även Emil, Eriks yngre bror. Som snällt körde hela vägen dit och hela vägen hem, med släp och allt. Varför inte Erik körde själv? Kanske för att han är en åkande trafikfara... Han är inte så där duktigt uppmärksam på medtrafiken som man bör vara alla gånger när man kör bil... Hur tusan jag vågar åka bil med honom undrar jag än idag... Å andra sidan så kör han bättre när han har sällskap i bilen, men jag vill inte få ett samtal från sjukhus där de säger att han ligger där inne med slangar å annat. Nej fy, hemska tanke.
Trodde ett tag att hela förlossningen skulle dra igång igår. Hade molvärk nere i magen, och sammandragningar... Men inte drog förlossningen igång för att jag ville det. Testade den berömda färdknäppen på kvällen, å sammandragningarna fortsatte, å de håller i sig än, de gör ju inte speciellt ont, men kroppen talar iaf om att det är en förlossning på gång. Å att hela kroppen nu ligger i hårdträning.

På tisdag är det Sannamarken, samma dag ska jag egentligen till barnmorskan, men jag ska ringa och avboka det besöket. Klockan 15 tyckte hon att jag skulle vara där, men det passar sig inte riktigt i mina planer. Måste försöka komma ihåg att ringa henne på Måndag.
För på tisdagen så kommer det även lite folk hit, eller lite, det kommer ganska mycket folk faktiskt, så då vill jag ju självklart vara hemma. Eventuellt så kommer de även å fixar vårat fönster som sitter bredvid dörren, å kanske, kanske så sätter de upp våran värmepump oxå. Man kan ju i alla fall hoppas.
Erik skulle eventuellt försöka sluta tidigare oxå, så vi skulle hinna gå på marken tillsammans, vi får se hur det går. Vi har ju våra planer på att föda barn på onsdag, för det skulle passa så bra då. Då är det 10 dagar kvar tills Erik slutar sitt nuvarande jobb. Får se om bebis tycker som vi, man kan ju alltid hoppas.
Samtidigt så vet jag ju att man ska inte förvänta sig att få tidigare, för oftast så får man senare, även om procentsatsen säger att lika många får mellan vecka 38-40 som mellan vecka 40-42. Men jag hoppas att jag inte kommer höra till skaran som får i vecka 42. Har gått över tiden en gång, å den erfarenheten klarar jag mig gärna utan.

Vad har hänt idag då? Inte mycket som sagt. Har fortfarande lite små-ont i nedre delen av magen, men om det är förlossning på gång eller om det kan vara foglossning vet jag inte, det visar sig väl, förr eller senare. Annars så har Petra varit här med sin karl "Grytan", fast han försökte tala om att han hette Jocke... Grytan passar bättre *bestämt*. De var här å hämtade en babybag, och så fikade vi lite. Sen skulle de hälsa på nån mer ute i Lanna. Å Erik fortsatte med sitt renoveringsarbete här hemma. Håller ju på och förbereder för att koppla in luftvärmepumpen. Å jag hoppas verkligen att vi får den på plats innan bebis har kommit, vad smidigt det skulle vara. Skönt om inte annat. Börjar kännas kallt här nere. Bara 20 grader varmt här nere om dagarna. Förutom i köket där det är varmare, men det beror väl främst på att kyl och frys står där.
Vid 16-tiden måste vi åka hemifrån, då ska barnen hem till sin pappa igen. Å nästa gång som de planerat ska komma så har jag gått 40 fulla veckor, men då hoppas jag verkligen att bebis har tittat ut.
Måste snart sätta igång med lite mat, så vi är mätta och belåtna när vi åker, samt att Erik får matlåda tills i morgon när han ska iväg å jobba igen.
Vad jag ska pyssla med nästa vecka är inte så mycket bestämt, förutom marken då.. å får vi som vi vill så får vi bebis på Onsdag. Vi försökte tala om det för bebis igår kväll, får väl hoppas att hon/han tycker det samma.
Nu ska jag försöka hitta på nåt vettigt att göra. Typ fixa mat...

113087-7

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Å, vad KUL att få se en magbild.
Nu börjar det lika något.
Varmt lycka till när det väl bebis vill ut.

2007-10-01 @ 08:02:31
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: svägerskan

åhh.....vännen ......det är ju snart dags!! ......Vårat stadsnät vi har här funkar inte hundra...så kanske inte är uppkopplad så mycket denna o nästa vecka.....kram kram

2007-10-01 @ 18:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0