host och snörvel

Ja, som rubriken säger, host och snörvel. Fast Erik står för hostandet och jag för snörvlandet.  Började med lite ont i halsen, som jag inte känner nu längre, men det brukar komma tillbaka framåt 5 på morgonen. Efter ytterligare några timmar så börjar det killa i halsen. Och på det så är man kissnödig nästan var 3:e timme. Gissar att det är träning inför bebis, som kommer att hålla sin stackars mamma vaken flera gånger om natten. Låter det inskränkt tycker ni? Att den bara kommer att väcka mig? Riktigt så är det inte. Visst kan väl Erik oxå gå upp med en bebis, men han har nog jäkligt svårt att få fram nån mat åt den. Det trolleriet är det bara jag som kan stå för. I alla fall om det funkar med amningen, vilket jag både hoppas och vill.
Nu har man iaf gått 37 fulla veckor + 1 hel dag. Så visst går tiden framåt, men som sagt, den går långsamt, mycket långsamt. Men jag försöker vänja mig vid tanken om att bebis kommer när den är färdig, inte en dag tidigare. Men det är svårt att tänka så oxå. När allt börjar kännas tungt, man flåsar efter minsta ansträngning, och det känns som om man inte orkar mer. Men det är i sådana här lägen som man ska lyssna på kroppen, och ta det så lugnt den vill. Så jag lyder snällt.
Sitter här å skriver å smaskar i mig ett äpple ute från ena äppelträdet. Det är höstfrukst, som har börjat mogna ordentligt nu, himmelskt goda är de kan jag lova. Det bästa med det är ju att de för det första är hemmaodlade, för det andra har de inga besprutningar och skillnaden mellan köpta äpplen och sådana som växer hemma på träd är att det inte blir lika tjockt skal på de som växer hemma. Men det kanske det bara är jag som har tänkt på?

Vad händer annars då med hemmet kanske någon undrar? Ja, det går i sakta mak frammåt i alla fall. Igår så var Lasse här och slipade ur fönstren, som ska målas om. Jag och Erik var in till ikea och skulle ha lite hyllor att ha som fönsterbrädor. Hittade billiga sådana med. Tog sin stund, å jag var helt slut när vi kom hem. Vi var även in till Jysk och skulle kolla där, om de hade några vettiga gardiner, men det hittade jag tyvärr inga. Tänkte att vi skulle ha likadana gardiner i vardagsrummets båda fönster. Men vi hittade inga som vi riktigt tyckte passade där. Men jag har hittat snygga inne i Örebro stad, på Ohlssons tyger och stuvar. Panellängder, kommer bli snyggt när man väl kommer sig för å köper dem. Ska även köpa tyg till gardiner åt Nathalie, har lovat henne prinsessgardiner, som den prinsessa hon är. Men att köpa färdigsydda sådana vart bara väldigt dyrt. 250 kr ville de ha för det. Nä ni, nån måtta får det vara, så svårt är det inte att sy själv. Någon gång måste väl även jag lära mig? Jag menar kan mamma så kan väl jag?
Igår inhandlades även en del saker som ska vara hit till hemmet, lite färg, penslar, spackelskrapor, slippapper bland annat. Just ja, tassar till skötbordet och lack, även det till skötbordet.

Strax måste vi väl iväg å handla oxå, vet inte om jag orkar, känns som att jag mest ska hålla mig till att sitta eller ligga rätt still för att känna mig som allra bäst, å så känns det väl nästan jämt när man är sjuk. Så nu, bara för att jag är gravid så ska jag nog lyssna extra noga på kroppen, å inte trotsa förkylningen, för det kommer jag nog inte ha nåt för i alla fall. Erik har varit duktig och klippt gräset idag. *plus i kanten*. Nädå, skönt att han faktiskt tar tag i det!

Nu ska jag försöka övertala bebis att vara snäll mot mig...

Kommentarer
Postat av: svägerskan

spännande!! Väntar jag me *ler* .....på att få ett telefonsamtal som säger att du fött en liten ....kram

2007-09-23 @ 19:05:43
Postat av: Malinbayard

Jätte nära nu ju!
"Vila så mycket du kan" får jag väl säga, som alla gamla tanter SKA sägar i denna fas av livet. *fniss*
Gott med hemodlade äpplen, av den varan är det dåligt hemma hos oss...

2007-09-25 @ 09:15:26
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0