Nya äventyr.

Har vi varit med om nu kan jag säga. Eller i första hand jag. Blivit iaf några erfarenheter rikare på köpet oxå. Men jag hade ju hellre önskat att jag slapp de erfarenheterna. Men, men, man kan inte få allt här i världen.
Vad har då hänt? Jo ni, jag har åkt på njursten. Och som gravid så kan de inte göra så mycket åt det, antingen får man kissa ut stenarna själv, eller så hoppas man på att det går över. Blir det akut så sätter de en slang i ryggen, in i njuren och avlastar den, och på så sätt så slipper man ha ont. För den som inte är gravid så kan man skjuta sönder dem med laser, och sen få nåt preparat så att man blir av med det, men så gör man inte på den som är gravid.
Jag kan meddela att det gör ont som fan, man mår pest, har taskig matlust å man vet inte åt vilket håll man ska vända sig. Så det gör riktigt jäkla svinont. Men det där var väl nåt jag helst hade varit utan, tycker det räcker med att jag är gravid.
Men det hela slutade med att vi fick åka in till förlossningen, å innan man kunde komma på vad det var så hade jag pissont, å åt inte annat än alvedon mot smärtan, som inte hjälpte speciellt mycket. Det vart ju inte bättre för att man mådde illa som en tok, så man kräktes så fort man fått ner nåt i magen. Man har så ont så man mår illa. Erik tyckte att det kunde ju vara ett sätt att hantera smärtan när det väl är dags för förlossning, men det är himla stor skillnad. Okej, båda sakerna gör förbannat ont, men handlar det om förlossning så brukar man iaf ha paus mellan värkarna, då man kan slappna av å ta det lugnt. Det kan jag lova att det har du inte när du har njursten. Då gör det ont precis hela tiden, eller iaf så länge de ligger på fel ställe.

Men en liten fördel är väl att nu har vi fått se hur det ser ut på USÖ:s förlossning och BB. Ska man gå på studiebesök nu för tiden där, så får man samlas i en aula och kolla på bildspel... men nu har vi sett allt, hur det ser ut å så där. Men gissningsvis så kommer inte vi föda barn där i alla fall, iaf om jag får bestämma.

Mer då, ja, igår så packade jag äntligen den där berömda BB-väskan, eller jag packade i alla fall lite av den. Inte allt, hade inte allt hemma så jag kunde packa ner. Så nu vet jag att jag måste köpa lite fler sockor till bebis, gosiga filtar lär behövas oxå. Men annars så är det mesta i väskan för bebis nerpackat, kläder till mig är packat, det jag mer borde packa ner är schampo och sånt där, men jag hade inget extra så det gick inget vidare. Aja, det löser sig :-).

Nu ska jag snart dra igång en maskin med tvätt till, ska bara kolla ifall tvätten i tumlaren är torr eller inte. Har en massa mörk tvätt som ska tvättas. Så det ska fixas idag tänkte jag. Sen så blir det en tripp till Ica och så ska vi till färghandeln. Vi måste även förbi vid konsum å kasta skräp. Huga mycket blir det idag.

Det får räcka för idag :-).

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Å, njursten - en hemsk pest har jag hört talas om, från sådana som INTE varit gravida.
Tänker på dig och kramar om.

2007-09-11 @ 07:42:36
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0