Gosa Bebis

Ska jag göra i morgon. Halft livrädd vart jag idag. Fast det var inget allvarligt, egentligen.
Dagen till ära så fick vi sovmorgon. Theo sov nämligen till kvart i nio, snacka om att det kändes som lyx. För en gångs skull så kände jag mig pigg när jag vaknade, och inte som en zombie, som skulle ha behöft ett antal koppar kaffe för att vakna till liv ur dvalan. Käkade lite frukost, och sen städade jag. Damsög och plockade undan lite var stans här hemma. Av den enkla anledningen att en kompis till mig skulle komma hit. För övrigt så var det dags att damsuga, för det var en vecka sen det gjordes senast, plus att vi äntligen kommit ihåg att köpa dammsugarpåsar som passar våran sugmaskin :-).
Vid 11 kom besöket. En tjej från föräldragruppen. Britt Marie heter hon, har en dotter som är född 10 dagar före Theo. De har rätt skoj tillsammans. Det sägs att små barn inte har nåt utbyte av att träffa andra barn, men det är svårt att tro när man ser de två. Sååå söta tillsammans. Theo är redan en charmör. Han skulle pussas, och så har han redan börjat tafsa... Hmmmpf.. tafsa henne på rumpan, kan han inte vänta typ 15 år till med sånt? Han måste ha fått de dumheterna från sin pappa...
På eftermiddagen så vart vi bjudna på grillat hemma hos Eriks föräldrar, det var trevligt, och maten var god. Fika efteråt, kaffe såklart, var sugen på det, kaffet där är mycket godare än kaffet här hemma, som bara blir fesljummet. Vill köpa mig en ny kaffebryggare nu, helst på en gång, allra bäst hade det nog varit om jag köpt den igår...
Vart efterfrågad hemma hos svärföräldrarna, det var Eriks morfar som frågade efter mig. Han tycker nämligen att jag är så bra med datorer, och att jag kan förklara så bra, så att han förstår och så vidare. Han hade nåt problem med några bilder som han skulle flytta från ett ställe till ett annat. Och så hade han fått för sig att han inte kunde ladda ur bilderna ur kameran. Men det visade sig att han redan hade flyttat över de bilderna.
Tog oss även en titt på det huset. Har en liten önskan om att bo där en vacker dag, men det lär ju dröja ett tag. Därav känns det dumt att göra massa trevliga saker med det här huset, göra det till ens eget drömhus, för att sen få börja om med allt igen. Men samtidigt så måste man ju göra nåt åt det här för att man ska få nåt för det, den dag man flyttar.
Nu har vi ju nästan fått färdigt med alla vindskivor. Alltså, de som sitter på gavlarna är ju färdiga nu, nu är det bara på långsidan som är kvar. Dvs den på baksidan. Sen så ska det målas vid ballkongen här på framsidan. Som jag oxå skulle vilja göra nåt med. Vad vet jag inte. Det ska även skrapas mossa från taket, så kanske tegelpannorna håller ett tag till. Vore ju inte så dumt.
Hur som helst, det jag vart lite rädd för idag, var när vi var hemma hos Eriks morfar. Då hasplar han ur sig att nån dag så vill man väl ha en till sån här, och pekar menande på Theo, och då får vi inte plats. Vi har 3 sovrum, så ekvationen går inte ihop tycker vi. Jag hade inte räknat med att han skulle säga nåt sånt. Har heller aldrig räknat med att Erik verkligen ska vilja ha ett barn till. Och efter att ha funderat lite så vet jag inte om jag själv vill det heller, samtidigt som jag vill... Hmmm, det är nog nåt som får mogna med tiden. Behöver varken bestämma mig imorgon eller om en vecka.

Imorgon ska vi åka till syrran, som fick barn för typ 4 dagar sen, och hälsa på. Vi vart ditbjudna. Ska bli mysigt att få gosa med bebis igen. Det var ju ett tag sen sist. Men frågan är väl om inte jag kommer få mitt bebisbehov mättat på ett tag nu. Nu har syrran fått, å svägerskan Emma ska oxå ha, i Februari. Och de kommer dessutom att flytta hit till Fjugesta. Så då kan jag låna bebis en stund hihi. Stackars Theo, han blir såååå avis bara jag tittar åt något annat barn än honom.

Nähe, tänkte först att jag skulle gå och lägga mig nu, men kikar på klockan och kommer fram till att den bara är nio. Så jag får vara uppe en stund till ha ha. Så jag kan nog gå upp och duscha, (känns som rena rama lyxen att duscha två gånger på två dagar). Vad man hittar på sen vet man aldrig... men en och annan knepig tanke får man när man tjuvkikar på Erik som sitter utan tröja... *nu ska jag vara tyst*

Kram å Hej!

Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

Du,man KAN gå och lägga sig även om "klockan är tidig". Ibland är det så himla skönt att gå och lägga sig och läsa "hur länge som helst" tycker jag. =)

Mysigt att ha så många bebisar runt omkring.

2008-08-08 @ 22:14:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: bambi

Hej! Trevligt att du tittade in på min blogg. Jag köpte mönster och material till babyfilten på http://www.margaretha.se/

2008-08-10 @ 16:56:55
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Det går upp och det går ner. drygt 15 kg ner ja, ni har så rätt. Att du tittade in visste jag men Erik..där ser man :P

2008-08-10 @ 19:31:09
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0