Häckkapning och getingstick

Borde egentligen börja skriva om min lilla plutt, men det jag faktiskt tänker mest på just nu, är det som hände med Sanna Kallur. Jag är kanske ingen sportfanatiker, men friidrotten följer jag gärna med i. Kan titta på rätt många sporter, men friidrott har jag nog alltid tycket varit roligast att se.
Syntes när hon var ur startblocken, att hon hade en kanonstart, taggad till hårspetsarna. Vilket tyvärr ledde till att hon tog lite för långa steg och var för snabbt framme vid häcken... och snubblar. Nej fy fan säger jag, stackar henne. Hon som sett fram emot OS... Att hon äntligen slipper smärta och kan tävla på max. Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka till nästa OS, så att alla andra får se vad hon verkligen går för!

Getingstick ja, det råkade min lilla plutt ut för här om dagen. Getingen surrade och flög kring honom, vilket vi inte såg. I vardagsrummet. Han satt nämligen bakom soffan. Och rätt vad det var så skrek Theo, så hjärtskärande... Och då såg vi att han sitter och håller i en geting, som han var på väg att stoppa in i munnen. Fick till sist bort getingen. Theo var ledsen, han svullnade på fingret, vart röd upp på armen... Vart lite nervös. Kontrollerade många gånger så att han inte andades tungt. Kollade så att gadden inte fortfarande satt i sticket. Till en början var det svårt att se vart sticket tog. Var hur rädd som helst för att han skulle blivit stungen i munnen. Ringde till sjukvårdsupplysningen, kom fram efter en halv evighet. Men det var ingen fara. Skulle hålla koll på stället där han fick sticket, hålla det rent och se så att inte allmäntillståndet förändrades. Men han klarade iaf sticket bra, var lite ledsen, och kunde inte böja på sitt finger på några timmar, tills svullnaden gått ner. Men nu är han sitt vanliga glada jag igen.

Har blivit halft beroende av Nintendo Wii, vi har chippat det... vilket leder till mycket trevligt, men rätt olagligt. Men det känns rätt meningslöst att lägga ut typ 600 för ett spel man vill ha. När man på ett relativt enkelt och lätt sätt kan få det gratis. En engångskostnad på 7-800 kr, sen är det klart.

Har faktiskt varit rätt duktig idag, har bakat blåbärsmuffins. De vart rätt goda, men jag gjorde "american size" och då fattar väl alla att de är stora. Köpte stora muffinsformar och det gick ju bra. Tänkte först göra teflonformen som jag har till muffins, men jag tordes inte. Tänk om de fastnar ändå? Gjorde ju sockerkaka en gång, i teflonform, och den fastnade trots teflonet... Så den får jag smöra och bröa iaf. Och det känns ju lite meningslöst att försöka sig på att smöra och bröa muffinsplåtar... tycker iaf jag.

Var och shoppade i förra veckan. Lassa och Emma (svärfar och svägerska) var barnvakt. Det vart en hel del. En sväng på Ikea, en ny cykel till Erik på cykelringen, ett cykelställ på Micro, en ny kaffebryggare på elgiganten. Och nya leksaker till Theo, eller begagnade, men nya för oss. Han gillade dem alla mycket. Leker massor med dem! Kändes som att det var dags att han fick lite saker som passar för hans ålder, än att han får sitta och leka med ett gosedjur, vilket inte ger honom speciellt mycket.

Köpte grind för ett tag sen, den har ännu inte kommit upp, men jag får tjata på Erik så att den kommer upp snart.

Shoppade från pippilotta förut. Fick grejorna idag. Bland annat en sovpåse. Mycket smidig grej. Istället för att lillkillen ska sparka av sig täcken och så, och vakna av att han fryser, så ligger han som i en påse, och kan inte sparka av sig täcket. Trodde inte att han skulle gå med på det först, när jag la honom idag, men det gjorde han. Han låg still när han drack sin välling, vart lite sur när han druckit den och hade lite svårt att komma till ro... Han hade nog gärna velat krypa runt i sängen och busa.. Men lugnade strax ner sig och somnade. Och så gör han fortfarande.

I övermorgon börjar Nathalie första klass... spännande. Får väl följa med henne dit, även om hon känner igen alla där. När jag började ettan så fick mamma följa med mig. Gick i samma skola som hon en gång gjorde då. Det tyckte jag var häftigt.

Imorgon ska jag iväg till barnmorskan och lämna cellprov.. huga ligen.. vill inte alls... blääää. Men jag är väl så illa tvungen.. Eller tvungen är jag inte, men det är ju bra att göra det, så man vet att man är frisk där.

Nu tror jag inte att jag har nåt mer att tillägga för idag..

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag känner som du för cellprov: Blä, men "bra" att kolla.

Kul att du och din dotter har samma 1-klass-skola! =)

Jag tycker lika synd om Sanna Kallur som du. Vilket öde!

Tur att det gick bra med lillemans getingstick.

2008-08-19 @ 07:35:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellie

Åh fy för cellprov, ska också snart iväg. Avbikade en del gånger kan man säga innan graviditeten så det kankse är dags att gå o kolla.



Påtal om getingar så har nemone haft en i munnen som sedan flög ut nä hon gapade, hon blev inte stycken då som tur va. Något som jag inte förstår är att hur man kan sitta o äta flugor, det är hon expert på och alla är inte döa heller. Så ickligt allså man är ju färdig på att spy ju.



Åh nya leksaker skulle nemone också behöva, jag vågar inte ens berätta vad hon leker med hihihi.



Sköt om dig o a det så bra kramis

2008-08-20 @ 13:34:55
Postat av: Linda

Tack, det hoppas jag med! Ha en bra helg

2008-08-22 @ 19:38:48
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0