Ögonfluss

Lagom när Theo vart frisk, så fick jag det istället. Jag tänkte att jag nog skulle klara mig, eftersom han hade det under förra veckan, och det klättrade aldrig över till mig, eller någon annan här hemma. Men så idag, så började jag känna att det var nåt skumt med ögat. Gick och kollade i spegeln efter ett par timmar, och jag är illröd i mitt vänstra öga. Jag ser inte klok ut.
Anledningen till att jag inte var iväg och köpte salva till Theo, var för att BVC sköterskan inte trodde att det skulle behövas, och så sa hon att jag skulle komma tillbaka om det inte gav med sig. Tro mig, jag försökte boka tid, men det var fullt.. *morr*. Men nu är iaf han frisk. Om han fick vara inne hela tiden? NEJ, NEJ OCH ÅTER NEJ!! Vi har tagit promenader med vagnen, varit ute och gungat och så har han fått krypa runt på studsmattan, samtidigt som jag vaktar honom då.. Så nej, han har inte varit inne. Men han har inte träffat andra barn, förutom sin syster då, men det är ju lite svårt att förhindra det. Och på tal om ögonsalvan, när BVC sköterskan sa att jag skulle komma tillbaka om det inte vart bättre, så trodde jag att man behövde få recept på det. Iofs, jag är glad att det gick över ändå, för jag har ingen aning om hur jag ska lyckas få in ögonsalva i hans ögon. Ögondroppar kan funka, men salva, som ska läggas på insidan av nedre "ögonlocket" har jag ingen aning om hur jag ska få dit. Så vida jag inte kilar fast hans huvud, binder armar och ben, och tvångsöppnar hans ögon. Men det klarar inte jag, det känns mer som ett övergrepp, och så gör jag bara inte. Då får snälla farbror doktorn komma på nåt som är bättre.

Har kollat på finnkampen idag, och det ser ju ljust ut för sverige. Iofs så räknar man med att herrarna ska förlora (som vanligt). Får hoppas att det forsätter på lika bra vis imorgon för damerna, så sverige inte förlorar helt och hållet.

Nathalie har åkt hem till sin pappa denna helg, vi ska hämta henne på söndag.
Läste i hennes anteckningsbok idag, där fröknarna skriver om veckans läxa.. Som man för övrigt blir helt stum av. När jag gick i ettan så var det inte ens tal om läxa. Det var för stora barn... Men nu var väl inte den här läxan inte så där jätteavancerad, men ändå. De skulle rita och skriva (med hjälp) om hur de tyckte att den första skolveckan har varit.
Under det så läste jag i hennes bok:
"Du är jättebra på att lyssna och räcka upp handen, bra!
Mvh Katharina (som är hennes fröken).

Nu ska jag slänga mig i bingen.. är trött som en gris, och mitt öga gör skitont :(

Kommentarer
Postat av: Lori(MissB)

Ja ja ja ta det lugnt. Klart man är ute och går, och i egna trädgården. Däremot skulle jag springa på ett barn på mataffären till ex med ögonfluss skulle jag inte ha svårt alls att fråga föräldrarna vad fan de höll på med. Salvan visst, övergrepp?? GE dig Linda, har du verkligen haft ögonfluss? Vet du överhuvudtaget hur det river i ögonen? Salvan lindrar, visst surt på vägen in men fixar flussen på någon dag. Det är inte receptbelagt. Däremot finns en annan, mindre kletig salva som är receptbelagt. Ingen tid? Jouren finns i stan. Vilket löjligt inlägg. Ursäkta men jag blev bara så irriterad. Du är faktist 3 barns mamma. Ta gärna bort kommentaren om du har svårt för att jag baxnar ibland i hur du resonerar.

2008-08-29 @ 23:30:00
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Linda

Det är lugnt, jag vill inte heller ha några myskosjukdomar. Du får också krya på dig så får vi ta lite wii och massa kaffe senare, låter bra!

2008-08-30 @ 15:08:39
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0