Ibland kan man bli irriterad...

Ibland blir allt bara för mycket. Vill du inte läsa om gnäll, så sluta nu... För i detta inlägg så kommer jag gnälla.

I går kväll, när jag skulle gå och lägga mig, så kunde jag inte somna. Varför, jo, för Erik låg i ett rum mitt emot sovrummet, och snarkade. Vi har 2 stängda dörrar emellan. Så där låg jag och hörde när han snarkade. Kul, nej. Har bett honom ett flertal gånger att han kan ligga på sidan och sova, så snarkar han inte. Men han menar bara på att han inte sover nå skönt då, och att han inte kan somna. Vilket är dagens lögn. För legat på sidan har han då gjort ett flertal gånger, och somnat som en klubbad säl efter 5 minuter.

Och nu, så hittade jag ett jobb på arbetsförmedlingens sida, tänkte att jag skulle söka det. Och började göra det. Erik hade Theo inne i köket, men vad gör han? Somnar såklart på golvet. Så Theo tycker så klart att pappa är jättetråkig och kryper därifrån. Jag kan då inte söka jobbet, för jag får ta hand om honom igen. Som jag har haft hand om hela dagen. Okej, han har varit på dagis. Men i dagsläget, när jag blir störd varenda natt av Theo, får inte sova ordentligt någongång, så behöver jag sova när han är på dagis för att över huvud taget orka med mig själv och resten av familjen. Hade tänkt att jag skulle få så mycket gjort när Theo började på dagis, men då säger min kropp istället att den ska sova igen det senaste årets förlorade sömn.

Har varit hos svärmor idag, och det var i alla fall trevligt. Drack väldigt gott kaffe, och åt lussebullar, som också var väldigt goda. Var lite sugen på att baka här hemma, men det känns inte som att det är någon som är så intresserad av det så jag tror jag skiter i det. Erik tycks ju strunta i det. Blir så less ibland.

Har ett annat litet nöje här på datorn, Travian. Men det känns bara som att det är fel när jag sitter här och Erik gnäller på att vi sitter vid datorn alldeles för mycket. Och egenyttig som jag är så funderar jag på att avsluta mitt konto där, så kan han i alla fall inte gnälla på mig. Man tröttnar och tappar intresset när folk bara gnäller på en hela tiden.

Nähe, nu måste jag sluta, för Erik fattar uppenbarligen inte att Theo är hungrig och vill ha mat, han sitter där i soffan med honom nu, och låter honom skrika hejdlöst.

En till sak bara... Erik festar ibland, tänk om jag med kunde få göra det, men vareviga gång jag skulle vilja gå ut så får man en suck, och så kommer hans gnällande om att någon kille ska titta på mig, och så blir han svartsjuk. Hur kul är det att ens tänka på att festa när man vet att någon sitter där hemma och inte alls tycker att man ska ha en trevlig kväll.

Nu får det vara färdiggnällt från mig. Nu ska jag fortsätta att sura.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det är hälsosamt att skriva/gnälla av sig så fortsätt med det.

Men du borde verkligen få hjälp/avslastning med Theo när det gäller att söka jobb. Malin morrar. Annars också förstås, men speciellt då!!!

2008-12-05 @ 21:16:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellie

Man får skriva o gnälla av sig, det är inte bra att gå o hålla på det..

Men snälla kan han inte ens ta honom nä du ska söka jobb, du får nog ta i med hård handskarna hörru. Gör som malin jag morrar grrrrrrr



Kram på dig och sköt om dig..

2008-12-06 @ 18:03:13
URL: http://htt:/fundersammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0