Jag har VUNNIT

Hör och häpna va. Men det var ingen bloggtävling jag vann. Jag anmälde mig om en tävling till en voodoll, på sidan alltombarn. Jag som så sällan vinner nåt annars, vann nåt nu. Jag vann som sagt en voodoll, en perfekt present nu tycker jag. Jättegullig är den, rosa, passar mig fint. Jag vann en baby charm. Och läser man på voodolls så står det följande om dockan:

"Baby Charm

Glöm nerkräkta axlar och blöjeksem. Glöm gallskrik och sömnlösa nätter. Baby Charm är den gosigaste och charmigaste bebisen i hela världen.

Amningen kommer gå som en dans. Och medan din lilla prins/prinsessa sover sött kan du lugnt sitta och beundra underverket. Ibland kan småbarn tära en aning på förhållandet. Med Baby Charm är detta inget problem. Passionen kommer flöda som aldrig förr!

Baby Charm kan även ge dig kraft att hantera näsvisa svärföräldrar och se till att gravidmagen försvinner på nolltid.

Baby Charm gör spädistiden till den bästa i ditt liv. Hon sprider harmoni och ser naturligtvis till att det aldrig fastnar hundbajs på barnvagnsdäcken."

Och dockan som jag fick ser ut så här:

söt va?


Idag så fick jag åka iväg i morse på ett informationsmöte på Pool Media. Låter som ett jobb som kan passa mig. Återstår att se om jag får komma och provjobba, och om jag får en utbildning av dem. Under tiden som man utbildar sig så får man inga pengar, men man får ju en utbildning, alltid något. Men det var 25 platser och 400 sökande. Så jag vet inte om jag ska hoppas för mycket.

Köpte en klänning igår på Lindex. Jättesnygg, men jag kom fram till att det var en rejäl urringning i den, ja så man såg bh:n, och det tyckte jag var lite för mycket på självaste julafton. Hittade ett enkelt svart Linne på HM idag, så det köpte jag. Och för att det inte ska se allt för fult ut så köpte jag även en brosch på Glitter, en svart, som ser ut som en blomma med lite glitter i. Man kan ha den som hårspänne också, om man skulle vilja det.

Snart ska någon av oss gå till Ica och handla. Det ska köpas blockchoklad i massor, mandelmassa och pomeranspulver. Tror att vi måste köpa ny kakao också.

Det divideras här hemma om vad vi ska äta, om vi ska äta pannkaka eller om vi ska äta kycklinggryta. Hur som helst så måste vi gå och handla.

Nu ska jag hitta ett bra ställe till min voodoll, där den ska få bo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0