Måste ju berätta om självaste julen

Tror bara jag skrev god jul på förra god jul bloggen... inte om vad jag fick eller vad barnen fick i sina paket. Fast det är nog ingen så där överdrivet intresserad av. Men jag tänker i alla fall berätta lite av det jag fick i mina paket. Jag fick en snygg rosa handduk, med ett playboy märke på. Jag är tokig i playboy och har redan en rosa filt med playboykaniner på. Jag fick en eltandborste, choklad, en gymboll, wii fit... Ja, riktigt bortskämd vart jag. Till familjen så vart det en kastrull, en fem liters pastakastrull, med sil i locket. Har invigt den redan och jag är riktigt nöjd med den.
Barnen fick mycket saker. Alex fick dinosaurier och olika gubbar, Nathalie fick örhängen, ett spel som heter operation och en randig tröja bland annat. Theo fick böcker och bilar och lite kläder. Erik fick en snygg skjorta av mig, en halsduk, en magic 8-ball och lite annat smått och gott som jag hittade.

Vart inspirerad att skriva denna blogg när jag läste honungsbullens blogg, hon skrev att hon fick en kamera i julklapp, vart så glad för hennes skull. Hon fick den av sin älskade Skalman som hon kallar honom för. Jag har ingen aning om vad han heter egentligen, men skalman låter bra i alla fall. Hoppas det inte är en sköldpadda bara ha ha.

Theo har för övrigt vattenkoppor, precis som alex, men alex koppor är torkade nu, så nu ska de bara läka. Theo fick sina på julafton, stackars liten. Han är prickig hela han. Men mest på magen.

Snart är det söndag, och det är dags för barnen att åka till pappa då, i alla fall de två stora barnen. Det blir nog lite tomt här hemma då, men skönt på samma gång.

Närmast så funderar vi på vad man hittar på, på nyårsafton. Det är jag och Erik och Theo här hemma. Nog är det väl fler än vi som har småbarn och ska fira nyår utan att ha något speciellt för sig. Jag funderar på om man ska försöka laga god mat, med förrätt och efterrätt. När Theo gått och lagt sig. Men jag har ingen aning. Tiden får utvisa vad det blir för något.

Fick för övrigt en chokladbok med en massa goda recept, chokladrecept, det finns nog halva världens chokladbakverk i den. Måste prova göra nåt av det någon dag. Nu ska jag ta det lite lugnt en stund, för snart är det dags att gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0