Orkar inte

Tänk att det alltid ska vara sån jäkla berg och dalbana jämt. Jag pallar inte mer snart. Min högsta önskan är att få äta frukost i lugn och ro, att Erik kan ta hand om Theo under den tiden. Men nej då. Jag gör smörgås åt mig och varm choklad och genast kommer Theo och drar mig i byxorna och gnäller. Bägaren rann över. Jag är utan frukost hellre. Smörgåsarna jag hade gjort med skinka och röd paprika fick stå i kylskåpet, Nathalie äter den ena nu. Koppen med varm choklad som jag skulle njuta av hällde jag ut. Jag får aldrig njuta av en frukost ifred. Jämt när jag ska äta nåt, så får jag dela med mig. Inget är mitt längre. Eller som herr Betnér skulle säga: Ingenting är heligt. Så känns det. De gånger jag kan få äta frukost själv är när Theo är på dagis, OM jag inte ätit frukost på morgonen innan jag gick med honom till dagis. För att jämföra så kan jag säga att Erik allt som oftast får äta sin frukost själv. Ingen som står och drar honom i byxbenen. Och nu nyss när jag skulle äta frukost så gav Erik mig onda ögat typ för att jag inte ville dela med mig av min frukost. Men jag vill inte göra det jämt, jämt, jämt.
Jag hoppas iaf att ni som läst detta får äta eran frukost och middag ifred.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Men snälla, nu måste du säga ifrån han kan inte behandla dig som han gör.

Han måste ju för faann på ren svenska ta hand om sin egen son det är väl inte bara du som ska ta hand om honom.

Tycker det är för jävligt att du inte kan få äta frukost någon gång ifred, du måste ställa lite mer krav fu är för snäll helt enkelt..

Tänker på sig,stå på dig nu..

kramis

2008-12-14 @ 18:41:56
URL: http://htt:/fundersammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0