Jag vill sova!!

Men vilken småbarnsförälder önskar sig inte det mest av allt? En hel natts sömn skulle göra susen... skulle vara ruskigt skönt... Min sambo har sagt samma sak, höll på sopa till honom... Han ska inte säga nåt. Han jobbar skift, varje vecka när han jobbar förmiddag, så sover han själv i ett rum, vaknar inte av Theo på hela natten, behöver heller inte mata honom. Men han är trött ändå, för att han får gå upp 4:30. Han sover för lite säger han. Men varför då gå å lägga sig när klockan är 23? Då får man väl skylla sig lite själv? När han sen jobbar eftermiddag, så får han sova till 10 på förmiddagen, men går då upp på natten kanske 1 gång för att hämta mat åt Theo... När jag väcker honom så är han fortfarande skittrött, frågar honom då när han gick och la sig... 02 ungefär får man till svar då. Ja, VARFÖR är han trött då??
Har förklarat att jag med kan behöva en sovmorgon, ibland, å visst, det får jag, ibland... Kanske en gång var 14:e dag. Visst, jag ska inte klaga, finns alltid de som har det värre. Men det här är min situation å jag tycker att den är jobbig. Tro mig, har försökt prata med Erik om att jag behöver få sovmorgon ibland. Han kontrar med att jag går å lägger mig tidigt varje kväll, så då kan ju jag gå upp. Men jag har ju för tusan inget val!!! Jag måste ju, om jag ska klara av dagen över huvud taget liksom. Sen så säger han att han jobbar, han behöver få vara pigg för att orka med jobbet... Vad tusan är det att vara mamma då? Är inte det ett jobb om nåt? Nä, tydligen inte, jag får ju sova middag på dagarna enligt honom... Det var längesen jag fick göra det nu, han sover knappt alls på dagarna, kanske 30 minuter på förmiddagen. Å vid 1 kommer nathalie hem från lekis. Ska jag ligga å sova då menar han, OM Theo skulle få för sig att sova då?
Innan vi fick barn så var det här med att vara mamma ett jobb i hans ögon, men så är det inte längre tydligen. Nu är jag trött som en gnu, jag ville bara gnälla av mig en hel massa.
Ha en riktigt glad jävla påsk för i helvete!!
Nä sorry,  ska sluta spy galla.
Men förutom avsaknad på sovmorgon så har påskaftonen varit trevlig...

Ha de gott, hälsar till alla goa vänner!

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad jobbigt.. du kanske borde säga upp dig över en och åka hemifrån så får han ta hand om allt.. tror inte de kan förstå hur det är innan de själva fått sköta om allt ett tag. Simon kan också vara sådär, tycka att jag minsann har ju tid o städa o asllt möjligt, så då borde jag ju ha tid med att sova, om jag nu vill. Precis som om städning är det absolut roligaste jag vet, samt diskning, och detta gör jag alltså för min egen skull, inte för att jag måste. Haha, ibland får jag bara lust att kasta nåt i huvet på honom när han kläcker ur sig nåt sånt.. men det kan man väl inte göra.. antar att han skulle bli rätt sur om det kom en kaffekopp vinande emot honom ;-)

2008-03-23 @ 10:24:48
URL: http://pavargataistan.bogg.se
Postat av: Lori

UUUUUssschh, den absolut VÄRSTA ursäkten i världen för att inte hjälpa till eller gå up med sitt barn är just den: jag behöver vara pigg på jobbet! Hatar sånt. Jag och Fredrik har delat på nätterna till bägge barnen, ofta hittar man oss bägge lite småvaken. Jag ammar och när jag känner att jag inte kan göra mer så tar Fredrik över om det behövs. Sen har vi andra problem som folk skulle baxna över men hoppas ni löser detta. Det är bara att ställa krav, gör som Katja säger och dra en helg kanske? Hoppas du får sova vännen, kramar

2008-03-23 @ 21:11:57
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Malinbayad

Sömn är nog det småbarnsföräldrar önskar sig mest av allt!!!
Det är ingen tröst nu, men du ska se när huset är fullt av tonåringar - DÅ sover de åtminstone på morgonkulan! ;)
Fast i gengäld kan det vara håll-i-gång långt in på natten...

2008-03-23 @ 23:44:20
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0