Det ska bli så härligt...

I juni, närmare bestämt den 15:e. Då drar vi iväg till Stockholm. Utan Theo men med Nathalie. Det är Eriks jobb som bjuder. Har pratat om det länge nu... å det känns som om det kan bli en riktigt, riktigt bra dag. Får hoppas att vädret blir bra oxå, annars blir det väl inte riktigt lika kul. Eriks jobb bjuder som sagt, men de bjuder till stort. Det är för alla på hela företaget han jobbar på. Eller för de som vill i alla fall. Och så gäller det deras respektive och deras barn då.  De bjuder på bussen dit och hem. På bussen så får man smörgås med dryck. Väl i stockholm så får man gå på valfri attraktion, till exempel skansen, junibacken, biologiska muséet m.m. ( De betalar inträdet). På eftermiddagen så får vi gå på gröna lund, då bjuder de på inträde, matbiljett, och åkband för de som vill ha. Erik kommer väl inte åka speciellt mycket, men kanske kan jag få honom att gå in i lustiga huset och åka kärlekstunneln...? Ser fram emot den dagen. Barnvakt ska min mamma vara.

Ellie, önskar jag kunde svara på din kommentar, å jag kan väl göra det så här i bloggen, men det känns konstigt, å vet du, har inte din mailadress heller, så då blir det ännu svårare att nå dig... Du kan väl inboxa den till mig (om du vill) på familjeliv?

Har varit dålig med att läsa andras bloggar, det har liksom inte funnits tid. Theo tycker ju inte så där överdrivet mycket om att jag ska sitta vid datorn heller, även om det går mycket bättre nu när han sitter själv. För då kan han sitta bredvid mig här på en lekmatta och leka med sina saker samtidigt som jag gör det jag behöver göra här.

I fredags, när det var så härligt väder så var mitt x här och skulle hämta Nathalie. Vi drack kaffe allihopa, och drack saft. Till det så bjöd jag även på glass. Ett paket tog slut, det var lite kvar på botten, och Theo tycker att burkar är så fantastiskt roliga att leka med. Så Erik sätter honom på altangolvet och ger honom det tomma glasspaketet. Självklart så är det ju smält glass kvar i botten. Erik tänkte inte på att små barn kan kladda ner sig väldigt mycket. Men vad gör det om hundra år, söt var han i alla fall där han satt och lekte. Passade på att ta bildbevis på det... Titta och lé hihihi.

image17



Och studsmattan vart ju poppis hos alexander. Och ungarna passade på att hoppa samtidigt, fast man inte får. Har sagt det till Nathalie och Alexander med för den delen att man hoppar bara en i taget. Men när jag inte såg, så gjorde de så här:

image18



Trist att det varma vädret försvann, fast skönt med på sätt och vis, för då kanske det finns hopp om en varm sommar... Man kan ju i alla fall hoppas.

Theo har blivit duktig, han somnar mellan halv åtta och åtta på kvällarna. I min säng, när jag ligger bredvid honom och ger honom en flaska välling. Nu behöver jag inte ha honom i min famn på kvällen längre. Fast det är ju mysigt när han ligger där med förstås.  Och det gör han ju när han sover middag, så gosa vill han fortfarande göra.

Nu ska jag kolla på tv, funderade på att göra kakor förut, men nu känner jag att jag inte orkar, så därför ska jag gå och ställa in smöret oxå.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: vännen

jamen du vet.. bara ni som jag verkligen tycker om, från djupet av mitt hjärta, kommer ju in hur som helst. (fast du behöver ju inte lägga länken nånstans iaf) FINA bilder! Kram på dig!

2008-05-22 @ 20:44:01
URL: http://emmoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0