En kort blogg

Blir det idag, är trött redan nu, och har egentligen annat att göra. Som att plocka undan efter middagen... disken bara hopar sig och skriker på mig. Och jag känner mig värdelös som inte tagit reda på den ännu. Men jag pluggar igen öronen och låtsas om att jag inte hör alla hemmets krav.
Önskar verkligen att jag var lite mera ordningssam... Men det är jag inte... jag vet inte varför. Jag försöker verkligen. Men när man har ett litet knäbarn här hemma så känns det som om man inte hinner med mycket annat än att ta hand om just honom. Visserligen så går det bättre och bättre nu, när han kan sitta själv. Men att damsuga, som verkligen skulle behövas, det blir inte gjort, för han är livrädd för dammsugaren.
Idag så har jag varit hemma hos en kompis som jag träffade i föräldragruppen som mvc ordnade. De har byggt sitt eget hus, som de har ritat själva. Så det är inget kataloghus. Riktigt fint är det, och det kommer bli finare. För det är långt ifrån färdigt än. Men förr eller senare så blir det väl det. Vi gjorde avtryck av våra barns fötter idag, på papper, riktigt fint vart det. Men det var lite knepigt innan man lyckades. De där minibarnens fötter har en förmåga att inte göra riktigt som man hade tänkt sig. Jag kom hem lagom till att Erik skulle åka till jobbet och Nathalie skulle komma hem från lekis.
Till middag så vart det rester från igår, men istället för spagetti till köttfärssåsen så vart det makaroner. Som efterrätt så vart det jordgubbar, från Italien. Men jag gillade dem inte. De smakar inte jordgubbar, iaf inte med sådan smak som man är van vid. De här smakade mest vatten. Men det förstog jag nästan när jag såg dem, eftersom de var så himla stora.
Imorgon förmiddag ska jag in till Örebro och äta frukost, eller iaf dricka kaffe. Sen så bär det iväg hem igen och på eftermiddag så blir det öppen förskola igen, eller kyrkis... Och då kan min dotter följa med för det är på eftermiddagen.
Nähe, nu ska jag rusta till mig inför kvällen, och kanske, men bara kanske så plockar jag ur diskmaskinen och tar hand om lite disk... Även om jag inte känner för det alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0