Mors dag - vad är det?

Kan man ju undra. Jag har inte fått en grej idag, inte ett grattis, inte en blomma inte nåt!!! Trots att jag gav Erik en fars dags present, fast Theo inte ens var född... Vad fick jag till svar om det då? Jaahhaaaa, men det kom inte jag ihåg, såna där dagar lägger inte jag på minnet. Men vad f-n har man almenackan till då?
Ska väl inte vara bitter för det, jag borde ju vara van. Sen mitt x menar jag. Han firade varken min födelsedag eller någon annan dag. Klapparna man fick på julafton hade han bett hans mamma köpa, syntes tydligt.... Men det erkände han aldrig. Fast jag får ju presenter på jul och när jag fyller år, av Erik, alltid nåt.
Men lik förbaskat så känner jag mig så nedrans besviken. Jag hade hoppats så... Tänkt att Erik skulle köpa nåt som var från Theo eller nåt i den stilen. Men nej, inte nåt. Inte ett ord, inte lite extra omvårdnad. Nej inte ett förbannade jävla dugg. Jag blir så lessen. Kanske borde jag inte bli det, men det blir jag. Jag är jag, och jag har rätt att känna som jag känner. Erik tycker att mors dag är ett kommersiellt jippo, likaså fars dag då... Nåt som företagen tjänar pengar på. Men jag har väl inte bett om nåt stort, en liten blomma, en chokladkaka... vad som helst... Skulle bli glad om någon serverade mig kaffe, nåt sånt ynkligt hade gjort mig väldigt glad. Så jag har gråtit många gånger idag...
Vad har han mer skyllt på, just ja, att jag inte är hans mamma... nä, det är väl en jävla tur det, för då hade han varit bättre uppfostrad!!!
Fick iaf ett kort i fredags från min dotter, och det värmde så gott i hjärtat att få det. Grattis på mors dag stog det på det. Så hade hon skrivit det finaste hon kunde. Då grät jag nästan, jag vart rörd. Men det hade ju känts speciellt om Erik kunde komma ihåg det.

Jag minns så väl hur Gunnar alltid åkte iväg och köpte en fin blomampel till min mamma när det var mors dag. Inte för att han tyckte att det behövdes, utan för att det skulle vara så. Mamma kunde behöva en blomma för att bli glad. Och det kan sannerligen jag med behöva, en blomma för att bli glad. Jag har aldrig någonsin fått blommor av någon. Inte mitt x, jo en gång fick jag det. Men det var efter att jag tjatat på honom i flera månader, eller inte tjatat, jag hade gett hintar om det rätt ofta. Till sist så fick jag en liten, liten blomsterkvast som var köpt på konsum för 39:90. Men det var ju i alla fall blommor. Jag har fått en blomma av Erik oxå, på alla hjärtans dag, första året vi var tillsammans. Den var i tyg... Har kvar den ännu, för det är väl den ända blomma jag någonsin lär få.

Hade han inte stått å duschat nu Erik så hade jag gått upp och borstat tänderna å lagt mig utan att säga ett ord. Känner mig bara så bortglömd, betydelselös och liten...

Ibland funderar jag på om han ens har minsta lilla känsla för mig... vore ju intressant att veta...

Hoppas att alla andra mammor har haft en bättre dag än mig!! Ni är duktiga mammor allihopa!! Så GRATTIS PÅ ER!!! 



image19

Bara för att jag inte fick någon blomma, så kan ju alla andra mammor få en av mig!!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Visst kan man påstå att det är ett affärsjippo med alla dessa dagar men det betyder inte att man inte blir glad för OMTANKE. Att någon engagerar sig för just lilla mej med något litet eller något fixande! Kram från mej!!!

2008-05-26 @ 07:39:08
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Katja

kommersiellt jippo eller inte, man kan ju göra saker för att glädja någon annan.. tror ju knappast att merparten av befolkningen firar jul för att de är religiösa..
Kram på dig! och en cyberblomma från mig
@-}-}--

2008-05-26 @ 21:11:42
URL: http://pavargataistan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0