Jag kom inte undan!

Trodde att resten av oss skulle slippa magsjuka. Men tji fick vi. Erik fick dirarré, kräktes inget. Vi trodde att det berodde på nåt han ätit, eftersom det kom rätt snart efter att han hade ätit på sitt jobb. Men precis när han vart frisk så vart jag och Nathalie sjuka. Nathalie fick det rätt lindrigt. Kräkas en gång, och sitta på toa en stund. Värre med mig. Jag rattade till Gustavsberg rätt många gånger... Men jag överlevde det med. Skulle vara kul å spela Wii Fit nu och kolla hur mycket jag förlorade på magsjuka. I alla fall nu, när jag börjat återställa vätskebalansen i kroppen igen. Tänkte att jag skulle vara duktig och dricka vätskeersättning, men fy bubblan vad äckligt. Det står på att det ska vara apelsinsmak, undrar ja hur de kan få det där till att smaka apelsin. Men nu är jag i alla fall frisk, så när som på att jag har lite mindre aptit än vanligt. Åt mat tidigare idag, en vanlig portion på tallriken, jag åt upp max 2/3.  Men det gör i och för sig inget om man som jag behöver gå ner några kilo i vikt.

Försökte roa mig med att läsa ifatt alla bloggar som jag inte kunnat läsa när jag varit sjuk. Har mest legat och sovit faktiskt. Snubblade över denna söta ängel som man kan vara med och vinna hos veros virriga värld.



Jag tyckte att de var helsöta, och skulle gärna ha en sån där ängel hemma hos mig. Skrev att jag länkat till henne från min blogg, men så var hon inne och läste, innan jag hunnit skriva. För lagom när jag satt mig och skrivit kommentaren om att jag skulle vara med och tävla, och att jag länkat från min blogg så vaknade Theo från sin middagsvila. Så då tog det en stund innan jag kunde uppdatera här. Får skriva en ny kommentar om missförståndet, så hon inte tror att jag bara hittar på.

Denna dagen borde tillägnas åt att städa, och det är nog det jag ska börja göra när jag skrivit färdigt här. Tänkte jag i alla fall.

Ha en bra dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0