Jag vill ha en julkalender!

Inte till mig själv alltså, och inte en sån där i papper med vanliga luckor eller som det är choklad bakom. Jag vill ha en i tyg, där man kan sätta paket i varje ruta. Och vilken tur då att det finns en tävling för just det.. en jättefin kalender, som skulle passa jättebra här hemma. Min dotter skulle bli överlycklig. Hon älskar julkalendrar av alla de slag. Hon har nog 3 stycken nu, en med choklad, en som det var lite leksaker i och så var det meningen att jag skulle göra en själv. Köpte grejor på rusta, de hade färdiga paket för det. Smidigt för en som har dåligt med idéer.
Men har man en liten tjej så kan man ju i något paket ha lite ringar och armband och sånt där.
Örhängen (hål i öronen är bra om de har då)
Halsband
Fina hårsnoddar och en hårborste
Gosedjur
En liten leksak, typ någon figur från "littlest pet shop"
Dockkläder
Barbiekläder
Trosor
Strumpor
Godis

Ja, det var lite förslag till en tjej, vad kan man lägga i till en liten kille då.. ja, läs nedan, men den listan blir nog inte riktigt lika lång.

Kalsonger
Strumpor
Actiongubbe av något slag
Bilar
Tycker den lilla killen om att leka med dockor så, ja dockkläder :-)
Pärlor, om han gillar att pyssla med sånt
Kritor
Någon annan actiongubbe (Finns ju flera olika om man kollar bionicle och sånt där)
Godis

Finns säkert mer som jag inte kommer på nu, skyller på tiden på dygnet, det är tidigt ännu.. fast jag borde egentligen vara van med att gå upp den här tiden nu.. eller när klockan är runt 7 rättare sagt.

Men som sagt, jag tänkte ju tävla om en sån där kalender, vill man inte tävla om den, så kan man kika in på klara färdiga gå.
Jag tävlar ju om den, klicka på bilden så kommer du oxå till tävlingen, om du vill vara med.




Igår hade jag namnsdag förresten. Den som grattade mig var mamma, och ingen annan, men det är ju inte så himla lätt att veta vad jag heter i andra namn. Erik grattade mig utan att han visste det, för han köpte en jättesöt liten tomte åt mig, som iaf jag gillar väldigt mycket. En sådan som man kan lägga ett värmeljus i, så lyser den så fint.
Tidigare på dagen så var jag, nathalie och theo hem till Marita och fikade lite. Jag skulle egentligen bara hämta ett papper där, som om att överföra föräldradagar från pappan till mig. Vi har ingen skrivare än (hrm, den står i förrådet, och har inga färgpatroner) så de var snälla och skrev ut pappret åt mig. När vi gick dit så öste snön ner, det var jättefint, och yngste Theo var alldeles lyrisk. Ska lägga in bilder om det. Min dotter modellade på garageuppfarten hihi. Kommer bilder på det med, i något annat inlägg :-).
Till helgen så ska det bakas pepparkakor, men jag skulle även behöva åka in till marieberg och köpa vinterkläder åt dottern. Så som en tjock vinterjacka, termobyxor, vantar, långkallsonger, bland annat.
Får se om det är nåt som kan hinnas med.

Har inte ätit någon frukost idag, känner mig inte sugen heller, känner mest för att gå och lägga mig och sova, fast jag egentligen inte har tid. Men det tar på krafterna att bli väckt flera gånger varje natt. Tar nog en tupplur i alla fall. Bättre att jag är pigg och glad än att jag sitter här och är sur som en citron med sömnbrist.

Snart är det jul hörni!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0