Den sticks

Det märks att kappan är ny, för den sticks... inte så mycket, men lagom för att det ska störa... Men jag tror att det går att lösa med en sjal runt halsen. Synd att jag inte har någon färggrann sådan, utan bara en brun. Som visserligen är fin, men helt oanvänd.
Vad har jag gjort idag då? Inte mycket faktiskt. Försöker hålla efter här hemma, hinna med att tvätta och så. Men hinner jag tvätta så hinner jag inte vika. Tänkte att Erik kunde börja vika tvätt någon gång, men säger jag åt honom att göra det, så tar han bara sin egen tvätt. Undrar om han fortfarande lever ensam i sin enrummare på norr i Örebro?
Åt hamburgare med bröd till middag idag. Med sallad, tomat och ost på. Smakade bra, men särskilt nyttigt är det väl inte, men jag var för lat för att orka göra något annat.

De senaste 2 dagarna har jag haft klåda, nåt så enormt, i min högra hand, i handflatan och mellan fingrarna. Det var nåt olidligt igår kväll, kunde inte sova på flera timmar för att jag låg och rev hela tiden. Inga utslag syns heller. När det fortfarande kliade imorse så snodde jag en allergitablett av Erik, och det gav sig. Känner fortfarande inget. Får se hur det är imorgon. Kliar det då med så vet jag ju att jag måste försöka få fatt på egna tabletter. Trodde först att det var min ring som var boven i dramat. Men så var det inte. Tro nu inte att jag gått och blivit förlovad, för så är inte fallet. Jag har en bismark-ring som pryder mitt högra ringfinger. En ring som pryder det vänstra fingret lär jag aldrig få.
Har kommit på att jag ska förlova mig med mig själv och byta efternamn... Och i samband som jag byter efternamn så ska jag gifta mig med mig själv också... Undrar om någon Prälle går med på det?

Theo då, vad har han gjort idag? Han leker titt ut bakom soffan mest hela tiden, letar på skräp som man kan äta, undersöker pappas verktygslåda och bara äääälskar när man bygger torn av klossar som man kan ha sönder. Någonstans där emellan så hinns det med att äta, sova och byta blöja också, ska erkänna att jag inte varit ute på någon ordentligt promenad idag, som jag lovade mig själv igår att jag skulle göra. Det vart en promenad till affären, mer än så vart det inte.

Störig huvudvärk har jag med, det har jag haft en vecka snart, inte mycket, bara lite som ligger och gnager, hjälper inte med tabletter, och inte heller med kaffe. Vitaminbrist? Mineralbrist? Ska prova att käka vitaminpiller som jag har ett tag och se om det blir bättre.

Nu ska jag gå och stänga av TV:n, sen ska jag inta ryggläge och hoppas på att jag kan sova en liten blund under natten.

Ska försöka mig på det här med ett kort i timmen under en dag... och sen lägga in det här, för att visa vad som händer hos oss under en dag.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ett kort i timman är kul att se! =)

Men det gäller ju att komma i håg att TA fotona också. ;)

2008-10-22 @ 09:07:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Honung

Kolla upp klådan och hårbotten. Det finns hjälp att få. Kramen!

2008-10-23 @ 01:48:39
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0