Jag är stolt!

Över min 1-åring. Han är så duktig. För lite mer än en vecka sen, så bestämde jag mig för att ändra på nattningsrutinen. Förut har det alltid varit blöjbyte, pyjamas och välling i sängen bredvid mig. Sen har jag legat där tills han har somnat. Men ju äldre han har blivit ju svårare har det varit att få honom att somna där. Han har snott runt och grejat hela tiden. Så jag bestämde mig för att ändra på det radikalt. Jag valde då att byta blöja och ta på pyjamas, sen får han välling i min famn, när jag sitter och kollar på TV. Han blir lugn och så där då. Sen går jag upp och lägger honom i sin spjälsäng. Den står i vårat rum. Första gångerna jag gjorde så, så trodde jag ju att jag skulle få stå där uppe med honom i säkert en halvtimme. Men se vad fel jag hade. Jag la honom i sängen, la på honom täcket, och så knuffade han bort mig. Han visade klart och tydligt att jag inte behövde vara där. Nähe tänkte jag. Gick och ställde mig utanför dörren, och lyssnade en stund, men det var tyst. Tittade in 2 minuter senare, då sov han. Likadant har han gjort resten av nätterna också. Behöver jag säga att jag är jättestolt?

Han vart ju 1 år igår, så nu tänkte jag visa ett par bilder...

Grattis på 1-årdagen!
I paketen så fanns det lego och kläder.


Här ser ni en del av överdelen på kläderna han fick. En munkjacka, tillhörande byxor var det också :-).

Bjuder på en närbild på min dotter också.




Just ja, fick ett mjukt paket i brevlådan idag. Berättade ju om min beställning från barnlycka.se förut. Och att jag beställde fel storlek på mössan. Skickade tillbaka den, men glömde självklart att lägga i en lapp om vem det var som skickat tillbaka mössan. Kom på det sen och skickade mail. Allt löste sig till det bästa, för nu har jag en mössa en storlek större här hemma. Den skickades igår, kom fram idag... någon har piskat på posten lite tror jag.


Nu ska jag gå och lägga mig, sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Honung

Visst är det roligt när saker fungerar?

2008-10-16 @ 12:23:50
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Katja

Ett grattis till Theo på födelsedagen!

2008-10-16 @ 13:09:17
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Ellie

Kul att det fungerar med att han sover själv från kvällen. Grattis THEO

2008-10-16 @ 14:14:48
Postat av: Ellie

Oj vad konstigt det blev, helt plötsligt närjag skrev skickades inlägget iväg..

Nemone skickar kramisar till Theo på fördelsedagen..



Sköt om er

2008-10-16 @ 14:16:41
Postat av: Malin B

Grattis i efterskott till 1-årskillen! =)

Vad skönt att nattningsproceduren går så smidigt.

Hos oss har vi aldrig haft några procedurer någon gång... "God natt, nu går mamma och lägger sig!"

Okej, jag överdriver... Men egen tid som jag hörde talas om, VAD var det? Någon av barnen var då jämt vaken!

2008-10-16 @ 16:24:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0