Värre än en tjej som ska på fest

Min äldsta son, är bäst på att byta kläder. Slår vad om att han kommer bli en riktigt perfektionist när det gäller kläder och utseende. Nu idag så deklarerade han för mig att han minsann inte ska vara korthårig. Jag ska spara på mitt lockiga hår precis som morfar. Jaha... där hade jag inte mycket att säga till om. Ikväll så vart det divideringar om pyjamas. Hade tagit fram en som det var en hundvalp på. Det fick jag hör att det passade sig inte. Det skulle vara batman, eller stålmannen... Fast efter en stund så gick det bra med en som det var dödskallar på. 
Min yngsta son, snart 1 åringen har haft en jobbig period nu. Han har gnällt mest hela tiden. Inget har varit bra. Jo, om jag sitter på golvet och leker med honom. Men det har jag sällan ro att göra. Men i genomsnitt så gnäller han mer när jag är i närheten. Dumma unge. Så får man inte säga, men det sa jag ändå. Ibland är det helt enkelt bara skitjobbigt... Det där enformiga lätet, som kan reta gallfebern på en hur lätt som helst. Precis som att han vet precis hur han ska låta för att det ska ge effekt. Ja, ja, det är bara att träna på tålamodet... *borde köpa mig en burk*.
Var på utvecklingssamtal med Nathalie i fredags. Det var bra, Nathalie har lärt sig jättemycket sen sist. Hon kan nästan skriva alla små bokstäver nu. Alla stora kan hon ju, och alfabetet i rätt ordning är inga problem. Läxorna som hon fått hem har varit tråkiga, hon har slarvat med dem. Hon tycker inte att det är kul att fylla i en och samma bokstav på ett helt papper. Så det slutar med att hon slarvar. Hennes fröken kom med förslag om att hon ska få med sig små dikter hem, som hon får skriva av. Det tycker jag låter mycket bättre, kommer passa henne jättebra.
På fredag vecka 43 så kommer hennes morfar, och kusin och hämtar henne i skolan. Skrev i den blå boken som hon har till skolan, som är till för att lämna meddelanden i, vem det är som kommer. Vad han heter och vad han kör för bil, även reg. nummer. Man har ju hört hur mycket tokar som kör runt just nu, och som gör alla möjliga hemskheter mot barn. Fick beröm från skolan för att jag beskrivit så utförligt. Hon önskade att alla kunde göra så. Under vecka 44 så ska hon i alla fall vara hos sin mormor, om nu inte herr tunnhår sätter stopp för det. För helgen vecka 43 var visst hans helg. Skulle inte förvåna mig om han skulle börja jäklas om det också.

Erik sitter och kollar på fotboll, Sverige mot Portugal. VM kval har jag förstått att det är. Fotboll tycker jag förövrigt är skittrist. Damfotboll kan jag titta på, ibland, om jag måste. Om jag är på rätt humör. Men annars så tycker jag det liknar skit helt enkelt.

Erik har skaffat sig en leksak förresten, guitarr hero, på nintendo wii. Med gitarr och grejer... så nu tycker han själv att han rockar. Det tycker för övrigt hans son också, som står och dansar och tjoar i soffan när pappa spelar... Urgulligt!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

2008-10-11 @ 21:24:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ursäkta mig. Inte var det meningen att klicka på "Skicka" innan jag hade skrivit något.

Skulle ju berätta att min tös bytte kläder sjuhunderfemtioelva gånger varje dag under flera års tid. Nu är det bättre. ;)

Inte konstigt om din tös tycker det är trist att sitta och skriva samma bokstav hela tiden om hon kan massor med bokstäver. En klok fröken som hittar en bättre lösning.

2008-10-11 @ 21:26:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0