Äckligt

Jag har gjort nåt äckligt nyss.. rensade avloppet där uppe i badrummet. Det avloppet där bad -dusch vattnet rinner ner. Huga vad äckligt.. Det luktar i alla fall inget vidare. Men nu är det gjort, hoppas jag slipper göra det än på länge igen, så kul var det ju faktiskt inte. Maten vart god förresten, om det nu var någon som undrade. Det vart kycklinggryta. En hel massa grönsaker var det där i, och så kryddade jag med curry, mycket gott! Serverade potatis till. När jag stog och skalade potatisen så insåg jag att jag har nog blivit mer och mer potatismänniska. För några år sen, så åt jag aldrig potatis, så vida man inte fick det hemma hos någon. Då serverades det ris eller pasta till det mesta jag gjorde. Någon gång ibland gjorde jag potatissallad av nåt slag, eller potatisgratäng. Men det var det i potatisväg jag gjorde. Det sistnämna gjorde jag inte speciellt ofta, det tog för lång tid ;). Men i och med att Theo kom till världen så vart det att jag började att göra mer och mer potatis. Lättast för honom att äta, och det är faktiskt himla gott att ha sås till potatis hihi. Theo är duktig.. han har fattat galoppen med att när någon går så vinkar man, och ska man vinka så är det ju också hej då. Så nu vinkar han när han kryper ut från köket, om jag är där. Och ska vi gå ner från den övre våningen så säger han: Äh då. Det fattar väl vem som helst att det betyder Hej då, eller hur? Surfade in på tradera idag, det var längesen jag kollade in stället, och med lite tur så lyckas jag fynda (hrm) en reima overall. Ny, med prislapp... Gärna för mig.. Hoppas jag får den bara. Normalt nypris på en sådan är ju 1000 kr annars. Men som sagt, jag ska inte ta ut nåt i förskott... Nu ska jag kolla gamla avsnitt av sex and the city, som jag med säkerhet redan har sett en gång :).

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vinkar!!! ;)

2008-09-05 @ 12:57:30
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0